Uusille tilastotieteen opiskelijoille 2016

Hei sinä uusi tilastotieteen opiskelija!

Lämpimät onnittelut opiskelupaikasta! Olet aloittamassa uuden ja ehkä hieman jännittävänkin vaiheen elämässäsi, mutta ei hätää, sillä me tuutorit olemme tukenasi kaikessa, missä opintojen alussa apua tarvitset. Meihin ja tietysti myös muihin uusiin tilastotieteen opiskelijoihin pääset tutustumaan ensimmäistä kertaa lauantaina 20.8., jolloin otamme yhdessä varaslähdön Fuksisyksyyn. Nähdään silloin!

Varmistathan, että meillä on sähköpostiosoitteesi, sillä sen kautta tulet saamaan tietoa tulevista tapahtumista ja kaikesta opintojen alkuun liittyvästä ennen orientoivaa viikkoa. Samat tiedot saat myös liittymällä Facebookissa ryhmään Tilastotieteen fuksit 2016. Lisäksi löydät yhteistietomme Fuksisyksy 2016-sivulta, joten jos jokin asia askarruttaa mieltäsi, voit aina olla yhteydessä meihin.

Tapaamista innolla odottaen,
Daniel Kari, Jenny Kumpula, Katja Laine, Sofia Lahdensuo, Santeri Mikkonen, Joni Oksanen ja Johanna Tuhkanen
Tilastotieteen tuutorit 2016

Mikä ihmeen Moodi?

Helsingin yliopistossa tilastotiedettä voi opiskella sekä valtiotieteellisessä että matemaattis-luonnontieteellisessä tiedekunnassa. Moodi on meidän kaikkien yhteinen ainejärjestö, joka järjestää niin opiskeluun kuin vapaa-aikaankin liittyvää toimintaa, kuten esimerkiksi työelämätapahtumia ja illanviettoja. Ainejärjestötoimintaan on helppo lähteä mukaan osallistumalla tapahtumiin tai niiden järjestämiseen ja sen kautta pääsee tutustumaan paremmin myös vanhempiin tilastotieteen opiskelijoihin. Kumpulan kampuksella Exactumin kellarikerroksessa sijaitsee opiskelijahuoneemmemoodi-logo-2016

Survomo, josta löytää muun muassa opiskelijahintaista kahvia sekä kenties myös apua kotitehtäviin. Lisäksi Moodin tehtävänä on valvoa tilastotieteilijöiden etuja sekä opintoihin että opiskelijatoimintaan liittyvissä asioissa.

Moodilla on myös oma menestyksekäs urheiluseura Moodin Palloseura, lyhyemmin MoPSi, jolla oli viime kaudella edustus yliopiston salibandy-, jalkapallo-, futsal– ja koripallosarjoissa. Ainejärjestömme virallinen äänenkannattaja on Suomen tilastollisesti merkitsevin julkaisu Tyyppiarvo, jonka tekemiä juttuja on päätynyt Iltalehteen ja Helsingin Sanomien pääkirjoitussivulle asti. Sekä MoPSi että Tyyppiarvo ovat tietysti täysin avoimia kaikille toiminnasta kiinnostuneille.

Lue lisää Fuksisyksy 2016-sivulta