Moodlen opettajan opas uudessa paikassa

Kuten moni opettajan opasta käyttävä on jo varmasti huomannut, olemme alkuvuoden aikana siirtäneet Helsingin yliopiston omat Moodlen opettajan ohjeet uuteen paikkaan. Opasta on samalla päivitetty Moodlen uusimman 2.5 version mukaiseksi.

Siirron taustalla on tavoite, että kaikki suomenkieliset korkeakoulut ja muut Moodlea paljon hyödyntävät organisaatiot voivat jatkossa käyttää ja päivittää samaa opettajan ohjeistusta. Helsingin yliopiston opetusteknologiakeskus päivittää opasta jatkossakin ahkerasti, joten sieltä tulee löytymään myös HY:n omia ohjeistuksia. Ohjeen päivittäminen kulkee käsi kädessä Moodlen päivittämisen kanssa, jolloin ohje vastaa kulloinkin meillä käytössä olevaa Moodle-versiota entistä paremmin. Uuden paikan etuna on myös se, että voimme Moodlesta käsin linkittää ohjesivut oikeisiin kohtiin, kuten esimerkkikuvassa alla (keskustelualueen ohjeistus löytyy sivun alareunan linkistä keskustelualueella oltaessa):

moodle_ohjelinkki

Samasta paikasta löytyy myös kattavampi englanninkielinen Moodle-ohjeistus.

Opettajan opas löytyy nyt osoitteesta: http://docs.moodle.org/all/fi/Opettajan_opas

Vanha opas on edelleen myös HY:n wikissä, mutta sen sivuilta on tehty uudelleenohjauksia uuteen oppaaseen, eikä sitä päivitetä enää. Kannattaa siis vaihtaa selaimen kirjamerkkehin / suosikkeihin oppaan uusi osoite.

Opas on linkitetty myös Moodlen “Ohjeita opettajille” lohkoon:

Moodle_ohjeetopettajille