Huumori on vakava asia – NEFAn reissu Turkuun

27.10.2017 järjestettiin Turussa seitsemäs vuosittainen Kulo-seminaari, jonka aiheena olivat huumorin monet ulottuvuudet. NEFA-Helsingin jäsenet tulivat paikalle kiitettävän sankoin joukoin, sillä mukana taisi olla seitsemän NEFAlaista!

Seminaarissa puhumassa oli myös kaksi folkloristia Helsingin Yliopistosta: NEFAn hallituksen jäsenet Annukka ja Toni. Annukka esitelmöi huumorista suomirapissa, ja Toni kuolemanhuumorista internetistä. Näiden esitelmien lisäksi kuultiin kiinnostavia monia eri tieteenaloja edustavia esityksiä muun muassa Monty Pythonin natsihuumorista, rooman valtakunnan ajan keisarielämänkertojen huumorista sekä jumalanpilkasta. Kulo-seminaarit ovat hieno mahdollisuus tuleville ja aloitteleville tutkijoille päästä kertomaan omasta työstään sekä harjoittelemaan esiintymistä matalan kynnyksen tilaisuudessa. Lisäksi eri tieteenalojen ja kaupunkien opiskelijat pääsevät verkostoitumaan!

Seminaarin jatkot tanssien ja laulaen ihastuttavan dekadentilla ”keltsillä” veivät viimeisetkin mehut seminaarin uuvuttamista stadilaisista. Erityisesti täytyy kiitellä Jyväskylän yliopiston mahtavaa spontaania näytelmää.

Kulo ry järjesti myös syyskokouksen lauantaina seminaarin jälkeen, ja NEFA-Helsingin edustajaksi vuoden 2018 Kulo-hallitukseen valittiin NEFAn tiedottaja Veera. Ensi vuoden seminaari on tarkoitus järjestää Jyväskylässä, jonka lisäksi Kulo tulee järjestämään monenlaista muuta tapahtumaa.

NEFA-Helsinki ry haluaa kiittää erinomaisesta seminaarista sekä Kulo ry:tä että Seita ry:tä, sekä kaikkia seminaaripuhujia sekä -vieraita jotka tekivät viikonlopusta niin mainion! Lisäksi onnittelemme kaksivuotiasta Seitaa vujujen johdosta! Nähdään ensi vuonna!