Wabbu & Webinaari

Hoi!

Vapusta on selvitty ja juhlat juhlittu. Seikkailuilta, kommelluksilta, korkeilta paikoilta ja naurulta ei vältytty kun Nefa lakitti perinteikkäästi Lönnrotin juhlavin menoin. Hauskaa oli, suuri kiitos kaikille paikalle saapuneille! Postauksen lopussa on muutaman kuvan verran NEFA:n vapputunnelmia.

Nyt on aika palata takaisin arkeen ja kertoa tulevasta mielenkiintoisesta tapahtumasta! Tiistaina 8. toukokuuta järjestetään kulttuurintutkimuksen työelämäwebinaari.

”Museoalan- sekä taide- ja kulttuurialan ammattiliittojen MAL:n ja Taku:n kanssa yhteistyössä järjestettävä webinaari pureutuu kulttuurialaa askarruttaviin kysymyksiin. Helsingistä lähetettävässä tilaisuudessa käsitellään muun muassa työpaikkojen tulevaisuutta, yritysyhteistyötä ja kulttuurintutkijan identiteetin rakentumista.

Asiantuntijavieraina omista kokemuksistaan ovat kertomassa Koneen säätiön projektikoordinaattori Maija Karasvaara, Tekniikan museon työntekijä ja MAL:n entisen opiskelijajäsen Elina Kangosjärvi sekä etnografisen tutkimustoimisto Kennon henkilökunta. Opiskelijat voivat lähettää puhujille ennakkokysymyksiä tai kirjoittaa niitä studiohuoneen Q&A- osioon lähetyksen aikana.”

Kulon jäsenjärjestöt pitävät webinaarin aikana omia kisastudioita ympäri Suomen ja NEFA-Helsinki ry, Mythos ry ja Konteksti ry järjestävätkin oman yhteiskatselun johon  haluan kutsua kaikki teidät kulttuuri-ihmiset! Kisastudio järjestetään 8.5 klo 15 Humanistiklusterilla, Uudella Ylioppilastalolla. Tällöin webinaaria voimme katsoa isolta screeniltä ja nautiskella MAL:in ja TAKU:n sponsoroimia herkkusia ja virvokkeita. Paikalle saapuville on luvassa myös haalarimerkkejä joten be there or be square!

Tästä pääset tapahtumat facebook -sivuille.

Mahtavaa loppuviikkoa kaikille ja tsemppiä kevään viimeisiin tentteihin!

Juhlakansaa.
Alhaalta oli hyvä heitellä vinkkejä lakittajalle.
Kolmen kopla.
Tuoreita kansatieteen ja folkloristiikan opintosuunnakseen valinneita Kuka-fukseja perinteikkäässä Thirsty Scholarissa. Tervetuloa Nefaan!