Napakairan 50-vuotisjuhlanumero on ilmestynyt!

NEFA-Helsingin 50-vuotista taivalta juhlistava Napakaira-lehti on vihdoin ilmestynyt! Emme valitettavasti pääse yhdessä hypistelemään uunituoretta lehteä perinteiseen kokoontumispaikkaamme, tällä kertaa luvassa on rennot etäjulkkarit Zoomissa (lisäinfoa alla). Voit noutaa painetun lehden itsellesi keskustakampukselta oppimiskeskus Aleksandrian, Kielikeskusen ja Cafe Portaalin lehtitelineiltä tai Topelian CII-rapun 2. kerroksesta. (Tarvittaessa voit olla yhteydessä Nefaan somessa tai nefa-hallitus@helsinki.fi). Verkkoversioon voit tutustua issuussa.

Tänä vuonna Napakairassa julkaistut artikkelit linkittyvät isoihin teemoihin, kuten ihmisen ja luonnon vuorovaikutukseen, kuolemaan ja rakkauteen sekä päivänpolttaviin kysymyksiin aina salaliittoteorioista mielenkiintoa herättäneisiin sukupuolirepresentaatioihin ja isopyörän myllertämään yliopistoon. Vieraileva kirjoittaja, NEFA:n alumni ja Kalevalaisten Naisten Liiton toiminnanjohtaja Sirpa Huttunen tekee avauksen perinteen välittämisen ja järjestötoiminnan tärkeydestä, ja rohkaisee pohtimaan, miten kansanperinnettä voitaisiin hyödyntää nykyajan globaalien haasteiden ratkaisemisessa. Merkkivuoden kunniaksi Päivystävässä folkloristissa eritellään folkloristiikan antia elämälle neljän väitöstutkijan näkökulmasta.

Napakairan toimitus kiittää jälleen monitieteistä joukkoa kirjoittajia sekä lehden tekoa tukeneita Taide- ja kulttuurialan ammattijärjestöä, Museoalan ammattiliittoa sekä Via Kareliaa 💛

Tapahtuma: Nefan etähengaus / Napakairan julkkarit ke 4.11. klo 18–20

Tapahtuman fb-event: https://www.facebook.com/events/365744154763792

Tule mukaan Nefan etähengaukseen a.k.a Napakairan julkkareihin ke 4.11. klo 18–20. Luvassa on vapaamuotoista hengailua ja jutustelua. Tapahtumaan ovat tervetulleita kaikki folkloristiikasta, kansatieteestä tai Napakairasta kiinnostuneet opiskelijat!

MITÄ? Nefan etähengaus / Napakairan julkkarit
MISSÄ? Zoomissa: https://helsinki.zoom.us/j/64066701863?pwd=bUg0ZVBWcjFJTG5NVWdxYzhiL3d4Zz09
Meeting ID: 640 6670 1863
Passcode: 756703
MILLOIN? ke 4.11. klo 18–20

Kaikissa NEFA-Helsinki ry:n tapahtumissa noudatetaan turvallisen tilan periaatteita. Tapahtuman yhdenvertaisuus- ja häirintävastuuhenkilönä toimii Karoliina Edlund (karoliina.edlund@helsinki.fi).