Kategoriat
Uncategorised

Uupuneiden opiskelijoiden fiiliksiä tutkijatentistä

Hei! Täällä Uupuneet opiskelijat viimeistä kertaa. Fiilikset tutkijatentin jälkeen ovat hyvät ja huojentuneet. Mielestämme tutkijatentti sujui hyvin, vaikka aika olikin tiukilla. Tutkijatentissä toimimme ryhmänä ja kaikki hoitivat osansa hyvin. Suunnittelimme esityksemme niin, että etenimme pääpiirteistä yksityiskohtiin järjestelmällisesti ja kaikilla oli oma puheenvuoronsa.

Varjoryhmämme ”Virheelliset käsitykset´´ oli aktiivinen kommentoinneissa ja keskustelu vilkastui loppua kohden niin, että aika oli loppua kesken. Keskustelun yhteydessä saimme kuulla, että tutkimuksen ansiosta on perustettu kurssi, jossa opetellaan tunnistamaan hyvinvointiin ja opiskeluun vaikuttavia tekijöitä. On hienoa nähdä, että tutkimuksen tuloksia on päästy hyödyntämään käytännössä.

Varjoryhmämme ansiosta tutkijatenttimme oli antoisampi, sillä saimme seurata ja kommentoida heidän esitystään. Yllätyimme, kuinka paljon opimme tutkimuksesta, vaikka olimme perehtyneet siihen vain pienen tiivistelmän verran ennen esitystä.

Nyt olemme helpottuneita siitä, että kurssin tehtävät on saatu tehdyiksi ja voimme suunnata katseemme kohti seuraavia opintoja.

Iiris, Lotta, Suvi, Irene, Jessika, Linnea, Inka, Riina, Jonna ja Mimmi