Viikin opetuksen tuen talvitiedote 2018!

Hyvää alkanutta lukukautta Viikin opetusteknologiapalveluista sekä pedagogisilta yliopistonlehtoreilta! Alla olevassa tiedotteessa tärkeimpiä opetuksen tuen uutisia vuoden alkuun:

Vuoden ensimmäinen Viklo 5.3. 2018 klo 14-16 Viikin Oppimiskeskuksessa (Bio 2, 1401 pohjakerros; entinen Impact Factory)

Viklo-opettajakahvilat jatkuvat! Aiheena Tieteenalasi avainkäsitteiden oppiminen – tule ideoimaan keinoja miten tieteenalasi käsitteitä opitaan parhaiten! Uusimmasta tutkimustiedosta tästä teemasta alustaa Viikin uusi pedagoginen yliopistonlehtori Ilona Södervik. Alustuksen jälkeen työskentelemme ryhmissä.

Ilmoittaudu (tarjoiluja varten) e-lomakkeella (linkki).

Uusi pedagoginen yliopistonlehtori Viikissä

Ilona Södervik, FT

Valmistuin vuonna 2008 filosofian maisteriksi pääaineenani biologia ja väittelin vuonna 2016 Turun yliopistosta aiheenani biologian käsitteiden oppimiseen liittyvät haasteet yliopisto-opinnoissa. Minua kiinnostaa erityisesti asiantuntijuuden kehittyminen life sciences -tieteenaloissa, tieteenalakohtainen yliopistopedagogiikka ja opetuksen kehittäminen tämän tutkimustiedon valossa. Toivon voivani olla omalta osaltani kehittämässä Viikin kampuksen erinomaista opetusta. Menestyksekästä uutta vuotta kaikille ja ollaan yhteyksissä!

yt. Ilona

Viikissä uusi AV-tukitiimi opetuksen tueksi

Vuoden alusta Viikissä aloitti uusi, kahden henkilön AV-tukitiimi: Eeva Hagel ja Ada Ullström.

Palvelu on tarkoitettu ensisijaisesti opetuksen tueksi, mutta myös muut Viikkiläiset voivat työajan puitteissa kysyä neuvoa ja opastusta mm. Adobe Connect- ja UniTube-palveluihin Viikin kampusalueella sekä muihin opetustilanteen järjestelmiin kuten älytaulut, Presemo ja Flinga. Yhteyden saat sähköpostitse viikki-av@helsinki.fi sekä päivystyspuhelimesta, puh. 040 631 0030.

Varaathan tuki- tai perehdytystapaamisen hyvissä ajoin, mielellään viikkoa – kahta ennen luennon taltiointia tai muuta opastusta.

Lue tarkempi esittely esittelysivulta >>

Viikkiin uusi Examinarium-tenttitila

Infokeskus Koronan 4. kerrokseen avataan helmikuussa kuuden koneen tenttitila, jossa voi tehdä Examinarium-tenttejä. Lue lisää Examinariumista: https://blogs.helsinki.fi/examinarium/

Moodlen 3.3 versiopäivitys