Kaiken kaikkiaan Suomessa tuotettiin 217 ratkaisumallia perustuen kehitystehtäviin jotka löytyivät tutkimuksessa. Valitettavasti valmiissa malleissa ei näy se kehitysprosessi, joka on mallien takana. Dong Hwa -yliopistossa 2013 esiteltiin joidenkin mallien taustoja esimerkkien muodossa. Esimerkit ovat Englanniksi.
- Hyvinkää: Kivistö Merja: Play, social relations and drama
- Hämeenlinna: Akselin, Marja-Liisa: Children’s choices
- Järvenpää: Pölkki, Taija: Outdoors, physical activity and safety
- Kerava: Söderqvist, Heli & Timo, Kati: Information technology, open simulations
- Nurmijärvi: Käyhkö, Marita: Supporting play
- Sipoo: Salomaa, Petra & Keski-Oja, Mervi: Supporting language development
- Tuusula: Joronen, Vesa: Quality and quality evaluation
- Jyrki Reunamo: Everyone has to participate
- Jyrki Reunamo: Planning models for ECEC teachers” (The importance of feedback in ECEC development)
Kuusi taiwanilaista ratkaisumallia on käännetty englanniksi. Mallien koko esittely Dong Hwan konferenssikirjassa (kokeile Googlen kääntäjää!)
- Sanmin day care center: How to decrease forbidden action in basic care situations?
- Sanmin day care center: How to help children crawl out of withdrawnness?
- Children that do more forbidden actions get more negative feedback and attention from the educators.
- How do teacher promote children to do some body movement during outdoor time?
- How to make free games culture that motivates role-playing?
- How to help children in their identity construction?