Vihreä viikko | Gröna veckan | Green Week

HYYn Ympäristövaliokunnan Vihreän viikon (13.3.–17.3.) aikana järjestämme ilmasto- ja ympäristöaiheisia tapahtumia ajankohtaisista ja puhuttelevista aiheista, kuten kaivosteollisuudesta ja ekstraktivismista, viherpesusta sekä ilmastokriisistä Afrikassa ja arabimaissa. Kaikki tapahtumat ovat ilmaisia ja ne järjestetään englanniksi. Tervetuloa!

Vihreän viikon ohjelmassa:

TIISTAI 14.3.

Paneelikeskustelu kaivosteollisuudesta ja ekstraktivismista
16.00 – 18.00
Uusi ylioppilastalo, Alina-sali (Mannerheimintie 5A, 3. krs)

KESKIVIIKKO 15.3.

Kuluttajaliiton luento viherpesusta
17.15 – 18.45
Uusi ylioppilastalo, Wilhelmsson-sali (Mannerheimintie 5A, 5. krs)

PERJANTAI 17.3.

Ilmastoaktivistin luento ilmastokriisin vaikutuksista Afrikan ja arabimaiden alueilla
16.00 – 17.00
Zoomissa

TARKEMMAT TIEDOT TÄÄLLÄ

Seuraa meitä Instagramissa hyy_ymparisto ja Facebookissa HYYn Ympäristöasiat saadaksesi ajankohtaista tietoa meidän tapahtumista ja tavoista vaikuttaa.

HUS Miljöutskottet ordnar Gröna veckan 13–17 mars. Under veckan kommer vi att organisera klimat- och miljörelaterade evenemang som sträcker sig från gruvsektorn och extraktivism till grönmålning och klimatkrisen. Alla evenemang är gratis och organiseras på engelska.

Program av veckan:

TISDAG 14.3.

Paneldiskussion om gruvdrift
16.00-18.00
Nya Studenthus, Alina-sal (Mannerheimvägen 5A, 3. våningen)

ONSDAG 15.3.

Konsumentförbundets föreläsning om greenwashing
17.15 – 18.45
Nya Studenthus, Wilhelmsson-sal (Mannerheimvägen 5A, 5. våningen)

FREDAG 17.3.

Klimataktivists föreläsning om klimatkrisen i Afrika och arabländerna
16.00 – 17.00
På Zoom

MER INFO HÄR

Följ oss på Instagram hyy_ymparisto och Facebook HYYn Ympäristöasiat för att få aktuell information om våra evenemang och sätt att influera.

During HYY’s Environmental Committee’s Green Week (13th–17th March) we will organize climate and environmentally-related events about current and thought-provoking topics such as the mining sector and extractivism, greenwashing, and the climate crisis. All events are free and organized in English. Welcome!

Program of the Green Week:

TUESDAY 14.3.

Panel discussion about mining and extractivism
4pm – 6pm
New Student House, Alina hall (Mannerheimintie 5A, 3. floor)

WEDNESDAY 15.3.

Lecture by the Consumers’ Union on greenwashing
5.15 pm – 6.45pm
New Student House, Wilhelmsson hall (Mannerheimintie 5A, 5. floor)

FRIDAY 17.3.

Lecture by a climate activist about climate crisis in the African and Arabian region
4pm – 5pm
On Zoom

DETAILED INFO HERE

Follow us on Instagram hyy_ymparisto and Facebook HYYn Ympäristöasiat to get current info about our events and ways to make an impact.