Sinustako kehitysyhteistyöviikon evaluoija?

SYL hakee evaluoijaa ylioppilaskuntien yhteiselle vuosien 2013–2014 kehitysyhteistyöviikkohankkeelle

Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) toteuttaa yhteistyössä ylioppilaskuntien kanssa ylioppilaskuntien valtakunnallisen kehitysyhteistyöviikon kehittämishankkeen vuosina 2013 ja 2014. Viikkojen tavoitteena on lisätä opiskelijoiden tietoutta kehitys- ja kehitysmaakysymyksistä, laajentaa kehitysyhteisyöviikoille osallistuvien ylioppilaskuntien määrää ja sekä saada lisää ihmisiä mukaan yliopistojen kehitysyhteistyötoimintaan esimerkiksi osallistamalla ylioppilaskuntien alaisia järjestöjä kehitysyhteistyöviikon tapahtumien järjestämiseen. Vuonna 2013 viikot järjestettiin teemalla ”Työllisyys & kehitys” ja viikkojen järjestämiseen osallistui yhteensä kahdeksan ylioppilaskuntaa. Vuoden 2014 teema on ”Koulutus ja kehitys” ja mukana on yhteensä kahdeksan ylioppilaskuntaa.

Nyt SYL etsii evaluoijaa hankkeelle. Hakijalla toivotaan olevan kokemusta hankkeiden evaluoinnin suunnittelemisesta ja toteuttamisesta. Ylioppilaskuntatoiminnan, erityisesti ylioppilaskuntien kehitysyhteistyötoiminnan, tunteminen katsotaan hakijan eduksi. Hakijalta odotetaan myös aktiivisuutta, itsenäistä työotetta ja kykyä tuottaa sujuvasti kirjoitettua tekstiä suomeksi.

Evaluaation tekijän työtehtäviin kuuluvat evaluaation suunnittelu yhdessä hankkeen ohjausryhmän kanssa, hankkeen evaluointi vuosina 2013 ja 2014 tuotettujen raporttien ja materiaalien pohjalta, osallistuminen vuonna 2014 järjestettävän kehitysyhteistyöviikon tapahtumiin ja niiden arviointi eri ylioppilaskunnissa viikolla 42 (ja mahdollisesti 41). Evaluaatiosta tuotetaan kirjallinen raportti SYL:lle. Työ alkaa alkuperehdytyksellä syyskuussa. Ti 23.9.2014 on ohjausryhmän kokous, johon evaluaation tekijän toivotaan osallistuvan. Evaluaation tulee olla valmis 31.1.2015.

Evaluaation tekijälle maksetaan 1000 euron suuruinen palkkio veroineen. Myös matkakulut ja majoitus eri kehitysyhteistyöviikon tapahtumiin maksetaan. Matkoilta ei makseta päivärahaa.

Hakemukset lähetetään to 11.9.2014 klo 16.00 mennessä sähköpostitse SYL:n kehitysyhteistyökoordinaattori Salla Mäkelälle osoitteeseen salla.makela(at)syl.fi. Haastattelut järjestetään viikolla 38.

Lisätiedot SYL