Hae kehy-viikon koordinaattoriksi vuodelle 2016

HYYn kehitysyhteistyövaliokunta hakee koordinaattoria vuoden 2016 kehitysyhteistyön teemaviikolle!

Helsingin yliopiston ylioppilaskunta (HYY) hakee syksyn 2016 kehitysyhteistyön teemaviikolle koordinaattoria. Kehitysyhteistyön teemaviikolla on HYYssä pitkät perinteet ja vuonna 2016 kehy-viikko toteutetaan yhteistyössä Suomen ylioppilaskuntien liiton (SYL) ja muiden ylioppilaskuntien kanssa. Kehy-viikko on osa SYL:n koordinoimaa viestintä- ja kehityskasvatushanketta, joka toteutetaan vuosina 2015–2016 Suomen Ulkoasiainministeriön viestintä- ja kehityskasvatustuella.

Eri ylioppilaskuntien koordinaattoreista koostuva ohjausryhmä kokoontuu neljä kertaa vuodessa SYL:n kehitysyhteistyökoordinaattorin johdolla koordinoimaan teemaviikon suunnittelua ja toteutusta valtakunnallisesti. HYYn paikalliskoordinaattori on HYYn kehitysyhteistyövaliokunnan kanssa vastuussa paikallisen teemaviikon järjestelyistä. Koordinaattorin tärkeimpiin tehtäviin kuuluvat:

*Kehitysyhteistyöviikon tuotantotiimin kokoaminen
*Paikallisen viikon suunnitteleminen ja järjestäminen tiimin kanssa
*SYL:n ohjausryhmään osallistuminen
*Paikallistason materiaalin tuottaminen
*Tapahtumasta raportointi
*Säännöllinen yhteydenpito ja hankkeesta tiedottaminen kehitysyhteistyövaliokunnassa
*Tuotantotiimin kokousten vetäminen

Kehy-viikko järjestetään syksyllä ja tarkan ajankohdan päättää ohjausryhmä ensimmäisessä kokouksessaan helmikuussa. Viikon suunnittelu alkaa vuoden alusta 2016. Työtä on eniten alkusyksystä teemaviikkoon saakka, itse viikon aikana sekä loppuvuodesta raportoinnin yhteydessä.

Vuoden 2015 teema oli ”Suomalaisten vastuu globaalissa maailmassa”.

Hakijalla toivotaan olevan jonkin verran kokemusta tapahtumien järjestämisestä, projektityöskentelystä, ryhmän johtamisesta sekä kiinnostusta kehityskysymyksiin. Koordinaattorin tulisi sitoutua toimimaan tehtävässä koko vuoden ajan. Koordinaattorina toimiminen tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden oppia projektityöstä ja tapahtumien tuottamisesta käytännössä. Koordinaattori kokoaa itselleen avuksi suunnittelutiimin. Lisäksi apuna toimii kehitysyhteistyövaliokunta, valtakunnallinen ohjausryhmä sekä HYYn hallituksen kehitysyhteistyövastaava.

Sovitusti hoidetusta tehtävästä maksetaan noin 1 500 € palkkio ja tehtävät alkavat heti valinnan jälkeen perehdyttämisjaksolla.

Haku on avoin kaikille HYYn jäsenille ja kiinnostuneita pyydetään lähettämään korkeintaan sivun pituinen hakemus 20.11. mennessä osoitteeseen hanna-liisa.rekola(at)helsinki.fi.

Lisätietoja antavat:

HYYn kehitysyhteistyöviikon koordinaattori 2015 Solja Sulkunen