Sambia-aterian suosio nousi UniCafeissa

Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan (HYY) ja HYY Ravintolat Oy:n 10.4.2013 yhteistyössä järjestämä Sambia-päivä oli jälleen suosittu opiskelijoiden keskuudessa. HYYn kehitysyhteistyöhanketta tukevan Sambia-aterian, joka tällä kertaa oli pähkinäinen kasviscouscous, valitsi UniCafe-opiskelijaravintoloissa 2 270 asiakasta. Sambia-aterian nauttineiden asiakkaiden määrä kasvoi viime syksystä yli 200 asiakkaalla. HYY Ravintolat on lahjoittanut jokaisesta myydystä Sambia-ateriasta HYY:n hankkeelle 10 senttiä, eli yhteensä noin 227 euroa. Lisäksi asiakkailla oli mahdollisuus lahjoittaa kassalla vapaavalintainen rahasumma ostostensa yhteydessä ja lahjoituksista kertyi noin 280 euroa.

Kaiken kaikkiaan kevään 2013 Sambia-päivän tuotto HYYn hankkeen hyväksi oli noin 510 euroa. Syksyllä 2012 järjestetty Sambia-päivä puolestaan tuotti yli 600 euroa, eli lukuvuonna 2012–2013 HYY Ravintolat ja UniCafeiden asiakkaat ovat tukeneet Sambia-hanketta kaikkiaan reilusti yli tuhannella eurolla.

Sambia-päivän tuotolla tuetaan HYYn vuoden 2011 alusta käynnissä ollutta kehitysyhteistyöhanketta, joka tukee naisten ja tyttöjen lisääntymis- ja seksuaalioikeuksien toteutumista Itä-Sambiassa. HYYn ja HYY Ravintoloiden yhteistyössä toteuttamaa kehitysyhteistyöateriaa on tarjottu UniCafeissa jo yli 30 vuoden ajan, vuodesta 1979 lähtien. Menestyksekästä yhteistyötä on tarkoitus jatkaa vastaisuudessakin.

HYY ja HYY Ravintolat kiittävät lämpimästi kaikkia Sambia-päivään osallistuneita ja Sambia-hanketta tukeneita!

Lisätietoja:
HYY Ravintolat Oy:n toimitusjohtaja Arja Kosonen, p. 040 765 2325