Sambia-ateriat suosittuja UniCafe-lounasravintoloissa

Tiedote 7.11.2011

Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan (HYY) ja Oy UniCafe Ab:n yhteistyössä järjestämä Sambia-viikko 3.-8.10 saavutti suuren suosion opiskelijoiden keskuudessa. Sambia-viikko oli osa valtakunnallista Suomen ylioppilaskuntien liiton Kehy-viikkoa. UniCafen lounasravintoloissa järjestetty Sambia-viikko toi esille HYYn uutta, vuoden 2011 alusta käynnissä ollutta kehitysyhteistyöhanketta, joka tukee naisten ja tyttöjen lisääntymis- ja seksuaalioikeuksien toteutumista Itä-Sambiassa.

Sambia-hanketta tukevan kehitysyhteistyöaterian valitsi viikon aikana yli 10 300 lounasasiakasta. Sambia-viikolla kehitysyhteistyöaterioina oli mahdollista maistella aiempaa monipuolisempia ruokalajeja Maukkaista kasvisaterioista Edullisiin liha-aterioihin. UniCafe on lahjoittanut jokaisesta myydystä Sambia-ateriasta 10 senttiä HYYn hankkeelle, eli yhteensä noin 1030 euroa. Lisäksi asiakkailla oli myös tuttuun tapaan mahdollisuus lahjoittaa vapaavalintainen rahasumma ostostensa yhteydessä. Lahjoituksista kertyi noin 415 euroa, joten kaiken kaikkiaan Sambia-viikon tuotto auttaa Sambia-projektia muhevalla 1445,85 eurolla.

HYYn ja UniCafen yhteistyössä toteuttamaa kehitysyhteistyöateriaa on tarjottu UniCafe-lounasravintoloissa jo yli 30 vuoden aikana, vuodesta 1979 lähtien. Menestyksekästä yhteistyötä on tarkoitus jatkaa vastaisuudessakin.

HYY ja UniCafe kiittävät lämpimästi kaikkia Sambia-viikkoon osallistuneita ja kehitysyhteistyötä tukeneita!

Lisätietoja:

Oy UniCafe Ab:n toimitusjohtaja Arja Kosonen, p. 040 652325

HYYn kehitysyhteistyövaliokunnan UniCafe-vastaava Silja Palmujoki, silja.palmujoki@helsinki.fi