Tule mukaan valiokunnan Sambia-hankeryhmään tai tapahtumatiimiin!

Kehitysyhteistyövaliokunta kaipailee yhtä uutta toimijaa Sambia-hankeryhmään ensi lukuvuodelle. Haussa on myös tapahtumavastaava sekä yksi uusi jäsen tapahtumatiimiin. Tässä kuvaus tehtävistä:

***

HYY tukee Itä-Sambiassa toimivan EPWDA:n kolmivuotista kehitysyhteistyöhanketta, jonka tarkoituksena on edistää naisten ja tyttöjen lisääntymis- ja seksuaalioikeuksia. Sambia-hankeryhmä hoitaa hankekoordinaattorin johdolla hankkeen hallinnointia ja raportointia sekä tiedottaa hankkeesta. Keväisin ja syksyisin hankkeeseen liittyen järjestetään yhteistyössä UniCafen kanssa Sambia-päivä, jonka koordinointi kuuluu hankeryhmälle.

Ryhmässä pääsee tutustumaan mm. hankehallinnointiin, Ulkoasiainministeriön hankesykliin ja Sambian seksuaali- ja lisääntymisterveysoloihin. Sambia-hankeryhmän jäsenyys on perinteisesti ollut yksi suosituimmista pesteistä valiokunnassa!

***

Tapahtumavastaavan ja tapahtumatiimiläisten tehtävänä on koordinoida valiokunnan omia tapahtumia ja osallistumista muihin tapahtumiin, kuten kevään Maailma Kylässä -festivaaleille. Syksyllä yksi päätehtävistä on valiokunnan edustaminen Helsingin Yliopiston avajaiskarnevaaleilla ja sinne tuotavan materiaalin kokoaminen. Lisäksi tapahtumatiimi tulee auttamaan kehy-viikon koordinaattoria ja assistentteja eri ohjelman toteuttamisessa, ja voi toteuttaa resurssiensa mukaan esimerkiksi erilaisia illanviettoja, tuunausillan ennen joulua, alumni-illan ja vaikkapa elokuvaillan.

Tapahtumien järkkäämisessä saa käyttää mielikuvitusta, ja tiimiläiseltä toivotaan jonkinlaisia organisointitaitoja, ideointikykyä ja innostusta kehy-asioiden promoamiseen. Pesti on kuitenkin tiimityötä, ja sellaisenaan varsin mukava tapa päästä mukaan toimintaan!

***

Näihin pesteihin voivat hakea jo valiokunnan toiminnassa mukana olevat, mutta tämä on loistava tilaisuus myös uusille toimijoille tulla mukaan! Tule kuulemaan lisää pesteistä valiokunnan kevään viimeiseen kokoukseen torstaina 10.5. klo 18 Aurora-saliin (Uusi ylioppilastalo, Mannerheimintie 5B, 3. krs.).