”Pedagogiikka sivuraiteilla varhaiskasvatuksessa!”

Aloitimme ryhmätyön tekemisen tutustumalla toisiimme ja keskustelemalla mieleen juolahtavista asioista tehtävänantoon liittyen. Huomasimme toimivamme ryhmänä ja olevamme yhtä mieltä asioista. Käytimme lööpissä esitettyä asiaa pohjana sille, miten lähtisimme väitettä tutkimaan, sen sijaan, että olisimme käyneet arvokeskustelua itse väitteestä. Kantava ajatus tutkinnassamme olisi se, että toteutamme kyselyn. Leikittelimme jo ajatuksella siitä, miten tutkimuksen voisi käytännössä toteuttaa. Ilmoille heiteltiin vapaasti ajatuksia ja ideoita ja kirjattiin ne ylös.  

Sovimme seuraavan tapaamisen, jolloin alamme tekemään PowerPoint-esitystä. Teimme myös ryhmächatin, jossa voimme keskustella tapaamisien ulkopuolella, vaikka mieleen juolahtavista ideoista. Ison ryhmän rikkaus on se, että jokainen tuo kokonaisuuteen jotain uutta omasta perspektiivistään, jolloin mahdollisimman moni näkökulma otetaan huomioon esimerkiksi suunniteltaessa lähestymistapaa johonkin tutkittavaan asiaan. 

Tietoa kirjoittajasta

Yksi ajatus koskien aihetta “”Pedagogiikka sivuraiteilla varhaiskasvatuksessa!””

  1. Hei mahtava nähdä miten hyvin yhteistyö on lähtenyt teillä käyntiin ja olette tehneet ryhmächatin, jossa voitte keskustella myös tapaamisten ulkopuolella. Tajusimme kuluneen viikon aikana, että meidänkin olisi pitänyt luoda whatsapp-ryhmä jo ensimmäisellä kerralla helpottaaksemme ryhmätyöskentelyn ylläpitoa.

    Halusimme vastata blogiinne, sillä lööppinne otsikko sivuaa meidänkin aihetta ja mekin valitsimme tutkimustavaksemme kyselytutkimuksen. Odotamme mielenkiinnolla, miten te lähdette viemään kyselytutkimusta eteenpäin ja miten te toteuttaisitte sen käytännössä.

    Jäämme innolla seuraamaan bloginne etenemistä!

    Anni/Johanna/Pauliina – Pedagoginen johtajuus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *