Isoin kiitos ryhmälle

Kohti tutkivaa työtapaa –kurssi oli mielestämme todella mielenkiintoinen ja opettavainen. Kurssin aikana tutustuimme kiinnostavaan tutkimukseen erittäin syvällisesti ja opimme paljon uutta tutkimuksesta. Kurssin plussiin kuuluu myös meidän ryhmä! Tutustuimme uusiin ihaniin ihmisiin ja opimme paljon ryhmätyöskentelystä.

Parasta oli ehdottomasti tutkijan tapaaminen. Sitä ei mielestämme saa missään nimessä ottaa pois kurssisisällöstä. Oli todella hienoa päästä kysymään tutkimuksen tekoa ja toteutusta käsitteleviä kysymyksiä. Myös ainakin meidän tutkija vaikutti kiinnostuneelta kuulemaan meidän pohdintoja tutkimuksestaan. Tenttikin meni mielestämme hyvin. Olimme valmistautuneet siihen hyvin ja tutkijalle esittämämme kysymykset menivät pintaa syvemmälle. Tilanne oli toki jännittävä, mutta hyvän suunnitelmamme ansiosta selvisimme ilman kummempia vastoinkäymisiä. Kaveri auttoi, jos itselle tuli jokin ongelma.

Ryhmällämme on ollut muutaman kerran ongelmia ymmärtää tehtävänantoa ja olemmekin niitä miettineet paljon, kun toinen tajusi eri lailla kuin toinen. Onneksi olemme päässeet porukalla samaan tulokseen, mitä teemme. Myös suuri ryhmäkoko on ollut välillä hankala, mutta toisaalta on hienoa, että jo tässä vaiheessa yliopistovuotta opimme tekemään kompromisseja, kuuntelemaan muita ja puhumaan suumme puhtaaksi, jos jokin asia hiertää. Etenkin loppua kohden, kun ryhmä oli jo tuttu, työskentely sujui erinomaisesti. Jokainen sai sanottua omia mielipiteitään ja niitä kuunneltiin.

Kurssi antoi hyvät alkeet tutkimuksen analysointiin ja toteutukseen. Olemme sitä mieltä, että näillä avuilla ei vielä ehkä tehtäisi tutkimusta, mutta nyt meillä on aika kokonaisvaltainen ja hyvä käsitys siitä, mitä tutkimukseen kuuluu ja miten toteutus etenee. On ollut ilo kuulua ryhmään 6 ja tutustua näin kivoihin uusiin kavereihin. Kiitos siitä kuuluu meille kaikille!

Terkuin: Ryhmä 6 eli temperamenttiryhmä

Tietoa kirjoittajasta