Askelmerkkejä syksyyn 2017

ENSIMMÄISEN VUOSIKURSSIN OPISKELIJOIDEN TIEDOTUS JA OHJEISTUS

• Opiskelijoille kerrotaan Abitista Teemu Masalinin vetämissä Digitaidot-kurssin pienryhmäopetuksissa. (23.8 (suomenkieliset) ja 25.8 (ruotsinkieliset).) Teemu Masalin kertoo opiskelijoille myös Abittin käyttöohjeet.
  • Pienryhmissä Teemu Masalin käy yhdessä opiskelijoiden kanssa läpi sen, miten heidän omat kannettavansa buutataan usb-tikulta ja merkitsee opiskelijan läppäriin pienellä tarralla oikean näppäimen buuttaamista varten.
  • Teemu selvittää opiskelijoilta kuinka kauan heidän läppärinsä akut kestävät, jotta tiedämme kuinka paljon tarvitsemme saliin pistokkeellisia paikkoja.

ABITIN HARJOITUSTILANNE 12.9

Biomedicumin salit 1 ja 3 klo 15-17

• Kaikki 200 opiskelijaa harjoittelevat Abitin käyttöä. Samalla saamme konkreettisen kokemuksen siitä, miten langaton verkko kestää 200 opiskelijaa. Sanna Siirilä laatii harjoitustilannetta varten Abitilla harjoitteluaineiston, joka toimii samalla opiskelijoille oppimiskokemuksena
  • Harjoitustilanteen jälkeen projektiryhmä kokoontuu ja kerää kokemuksensa: Sujuiko tilanne niin, että voimme toteuttaa välikuulustelun Abitilla?

VÄLIKUULUSTELU 29.9 klo 9.00-12.00

BM1 salit 2,3 ja Haartmaninstituutti 1

• Jaksovastaava Ove Eriksson toimittaa tenttikysymykset hyvissä ajoin Sanna Siirilälle, Annina Rostilalle ja Leena Häyriselle. Annina ohjeistaa hankkeeseen palkattavaa tutkimusassistenttia, Tiina Härköstä, luomaan kokeen Abitilla.
  • Kaikki 200 opiskelijaa tekevät välikuulustelun Abitilla sillä olettamuksella, että harjoitustilanne on sujunut ilman suurempia ongelmia!
  • Saliin monistetaan valmiiksi rajattu määrä paperitenttejä. (Opintoneuvoja Leena Häyrinen hoitaa.)
  • Mikäli harjoitustilanteessa on ollut ongelmia, tekevät yhden salin opiskelijat välikuulustelun Abitilla ja kahden salin opiskelijat paperitenttinä.

JAKSOKUULUSTELU 27.10 klo 9.00-12.00

BM1 salit 1, 3

• Jaksovastaava Ove Eriksson toimittaa tenttikysymykset hyvissä ajoin Sanna Siirilälle, Annina Rostilalle ja Leena Häyriselle. Annina ohjeistaa hankkeeseen palkattavaa tutkimusassistenttia, Tiina Härköstä, luomaan kokeen Abitilla.
  • 37 opiskelijaa tekee jaksokuulustelun Abitilla ja loput paperikokeena
  • Tilanteesta kootaan tutkimusaineisto. Sanna Siirilä ja Eeva Pyörälä koordinoivat tätä. Hankkeeseen palkattava tutkimusassistentti Tiina Härkönen avustaa.

LOKAKUUSSA/MARRASKUUSSA LÄÄKIKSEN OPETTAJILLE ABITTI-KOULUTUKSIA

• Mikäli olemme olleet tyytyväisiä Abittiin ja sen käyttöönottoa lääkiksen sähköiseksi tenttijärjestelmäksi pidetään hyvänä, kouluttavat Sanna Siirilä ja Annina Rostila lääkiksen opetushenkilökuntaa Abittin käyttöön.
  • Koulutusten suunnittelu, tiedotus ja toteutus