Mitä uutta Moodlen 3.1-versiossa?

Moodle päivitettiin uuteen 3.1.4-versioon 10.1.2017.

Muutoksia ja parannuksia edelliseen (3.0) versioon:

• Tehtävä-aktiviteetin tehtävien arvioinnin näkymä on nyt kätevämpi. Opiskelijan palauttama tehtävä ja opettajan arviointi- ja palautetyökalut näkyvät opettajalle yhdellä sivulla. Kun opiskelija on palauttanut tehtävän pdf-muodossa, voi opettaja kommentoida suoraan palautettuun pdf-tiedostoon Moodlessa. Opiskelijat kannattaakin ohjeistaa palauttamaan työnsä pdf-muodossa.
  • Jos opettaja vahingossa poistaa kurssilta aktiviteetteja tai aineistoja, ne voi palauttaa kurssille roskakorin avulla. Poistetut materiaalit säilyvät roskakorissa kaksi viikkoa.
  • Kansio-aineiston tiedostot voi ladata omalle koneelleen yhdellä kertaa zip-tiedostoksi.
  • Keskustelualueella opettaja voi kiinnittää tärkeät viestit keskustelualueen ylimmäiseksi. Näin niitä ei tarvitse etsiä keskustelualueelta.
  • Keskustelualueen viestille saa ikilinkin, joka on viestin pysyvä url-osoite. Näin voit linkittää kätevästi viestiin suoraan.

Uusien toimintojen ohjeet julkaistaan Opettajan Moodle-oppaassa suomeksi kevään aikana. Uusista ominaisuuksista voit lukea jo nyt englanniksi. Näistä ominaisuuksista Helsingin yliopiston Moodlessa ei ole käytössä:

• CBE (osaamisperustainen opetus)
  • Global search (yleinen haku)
  • Tagit
  • Muiden kuin pdf-tiedostojen annotointi
  • LTI-työkalujen käyttö
  • Kurssien metalinkit

Myös oheinen video esittelee tärkeimmät uudistukset: