Kun Helsinki ja Turku kohtaavat!

Hey!

Vaikka ulkona sataa tälläkin hetkellä lunta ja mittari huutaa pakkaslukemia, vaihtuu kuu parin viikon päästä huhtikuuksi ja kaikki opiskelijat ympäri Suomen alkavat valmistautua kohti opiskelijoiden ehkäpä suurinta juhlaa, nimittäin vappua!

Vapun lisäksi huhtikuuhun mahtuu myös pahamaineinen, huonoa tuuria pursuava päivä.  Perjantai 13. Nefa-Helsinki Ry uhmaa epäonnea virittäytymällä juuri tuolloin juhlahumuun Uudella ylioppilastalolla. Iltaa ei vietetä vain Helsingin yliopiston opiskelijoiden voimin, vaan seuraksemme saapuu kulttuurintutkijoita myös Turun
yliopistosta! Folkloristiikan, kansatieteen ja uskontotieteen kollegamme saapuvat suoraan Turusta juhlistamaan perjantaita kanssamme. Tiedossa on beer pongia, boolia, naposteltavaa ja mahtavaa seuraa klo 18 alkaen Uuden ylioppilastalon Humanistiklusterilla. Paikalle ovat tervetulleita Turun kulttuurintutkijat, Mythoslaiset, Kontekstilaiset, kulttuurien tutkimuksen maisteriohjelman opiskelijat sekä kaikki kulttuurimieliset ystävämme! Omien juomien mukaanotto on suositeltavaa.

Hauskanpito ei pääty edes aamuyöhön, vaan heti lauantaina 14. huhtikuuta Humanistiklusteri muuttuu morning after –kansan brunssikeitaaksi klo 10-13.

Tervetuloa mukaan! Tästä pääset tapahtuman facebook -sivulle.

Missä? Uusi ylioppilastalo, Humanistiklusteri, 5. krs

Milloin? Iltabileet 13.4 klo 18 alkaen, brunssi 14.4 klo 10-13

Miksi? Koska huhtikuu, epäonnen uhkaaminen, vappu, kulttuuri, verkostoituminen. Siksi.

Tervetuloa paikalle!

Ps. Haluaisin vielä muistutella Napakairan kirjoituskutsusta.

Tarjoa meille taas tuotoksiasi! Toukokuussa julkaistavan Napakaira 1/2018:n kirjoitusten ja kuvitusten deadline on 1.4. kello 23:59:59. Ideat, kysymykset ja valmis materiaali lähetetään päätoimittaja Veera Kujansuulle, veera.kujansuu@helsinki.fi.

Päätoimittaja ja toimituskunta (Riina Levänen, Roope Rouvali, Jakob Lindström) kaipaavat edelleen kaikkea lyhyistä mielipidekirjoituksista tai ajatusleikeistä pidempiin artikkeleihin ja esseisiin. Sarjakuvat, novellit, piirrustukset sekä arvostelut kirjoista, elokuvista tai vaikka UniCafen lounaista ovat niin ikään tervetulleita.

Materiaali voi liittyä mihin tahansa kiinnostuksesi kohteeseen, käymääsi kurssiin tahi tekemääsi työhön tai tutkimukseen! Tärppeinä tarjoillaan tämän vuoden lehtien teemoja: sosiaalinen media, katoava kansanperinne, nykypäivä vs. eilispäivä. Aiheita voi lähestyä miltä kantilta tahansa, tai sitten kirjoittaa jotain aivan muuta, vain taivas on rajana, mutta kulttuurintutkimuksellinen näkökulma on suotavaa.