Floran päivänä promootiokansa nautti auringosta, musiikista, puheista sekä kuplivasta tunnelmasta

Floran päivää vietetään vuosittain aina 13. toukokuuta. Keväinen päivä toimii lähtölaukauksena promootiokesän juhlallisuuksille. Perinteisesti ylioppilaat kokoontuivat Kumtähden kentälle Helsingin Toukolaan ja kuten tänäkin vuonna, puistossa nautitaan juhlavista puheista, kuohujuomasta sekä musiikkiesityksistä.

Ennen kaikille ylioppilaille yhteistä osuutta, päivä käynnistyi promootion kannalta hyvin keskeisellä tapahtumalla, nimittäin yleisen seppeleensitoja kosinnalla. Kesän promootiossa yleisenä seppeleensitojana toimii Moira Mittler, joka iloksemme vastasi myöntävästi Floran päivän kosintaan. Yleinen seppeleensitoja valitaan tiedekunnan professoreiden lapsista ja hänen tehtävänään on auttaa maisteripromovendeja seppeleiden sitomisessa.

Menestysekkään kosinnan sekä yhteisen ohjelman jälkeen kaikki tänä vuonna promootiotaan viettävät tiedekunnat siirtyivät Kumtähden kentältä nauttimaan juhlalounasta omiin paikkoihinsa. Maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan kulkue suuntasi Suomen lipun johdolla Berghyddaniin, jossa saimme nauttia juhlallisen lounaan. Lisäksi juhlassa esiintyi mitä mainioin Mäsä-duo, joka esitti huumorilla höystettyä kansanmusiikkia suoraan Etelä-Pohjanmaalta.

Aurinkoinen kevätpäivä oli loistava aloitus promootiojuhlallisuuksille, ja muutaman viikon päästä pääsemme jatkamaan juhlintaa toden teolla!

Floran päivän tunnelmista uutisoitiin myös Helsingin Sanomissa, jutun voit lukea täältä: https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000008814021.html

Kuvat: Sami Laitinen