Opetuskokemus kehittää jatko-opiskelijoiden tutkimusvalmiuksia

Jatko-opiskelijoiden (STEM-aineet) menetelmäosaamisen tutkimuksessa havaittiin että ne opiskelijat, jotka toimivat opettajina tutkimustehtävien ohella kehittyivät enemmän taidoissaan luoda hypoteeseja ja suunnitella koeasetelmia.

Feldon, D. F. , Peugh, J., Timmerman, B.E., Maher, M.A., Hurst, M., Strickland, D., Gilmore, J.A., & Stiegelmeyer, C. (2011). Graduate Students’ Teaching Experiences Improve Their Methodological Research Skills. Science, 333 (19), 1037-1039.  

Toisessa kiinnostavassa artikkelissa on esimerkkejä kolmesta koulutusohjelmasta miten opetuksen suunnitteluun on otettu opiskelijat mukaan ja kuinka tämän on tukenut opiskelijoiden omaa toimijuutta ja vastuunottoa opinnoissa.

Bovill, C., Cook‐Sather, A. & Felten, P. (2011). Students as co‐creators of teaching approaches, course design, and curricula: implications for academic developers. International Journal for Academic Development, 16(2), 133-145

This entry was posted in Blog posts. Bookmark the permalink.

Leave a Reply