Interventiot käynnistyivät 1.-4.10.

Interventioissa aloittivat lähes kaikki mukaan kutsutut opiskelijat.

Jotkut kontrolliryhmään arvotuista opiskelijoista olivat hieman pettyneitä, koska he olisivat olleet innokkaita aloittamaan tietoisuustaitojen opiskelun jo tänä syksynä.

Viikottain kokoontuvaa ryhmämuotoista tietoisuustaitokoulutusta ohjaa psykologi Mónica Iriarte-Lüttjohann. Kahdessa ryhmässä aloitti yhteensä 40 opiskelijaa. Verkkopohjaista ryhmää ohjaa opintopsykologi Tiina Tuominen. Verkkoryhmässä aloitti 22 opiskelijaa. Vastaava kurssi tarjotaan huhti-toukokuussa myös kontrolliryhmän opiskelijoille.

Opintopsykologi Tiina Tuominen
Psykologi Mónica Iriarte-Lüttjohann

Ensimmäisten tapaamisten yhteydessä  opiskelijat antoivat hiusnäytteen. Hiusnäytteestä mitataan pitkäkestoisen stressin indikaattorina toimivaa kortisolia. Hiusnäytteet pakataan folioon ja lähetetään Saksaan analysoitavaksi.