Hyvinvointi- ja tietoisuustaitokoulutusta opiskelijoille ja opetushenkilöstölle syksyllä 2019

Tutkimustulosten systemaattinen analyysi on vielä kesken, mutta alustavien tulosten ja opiskelijoilta saadun positiivisen palautteen pohjalta lääketieteellisessä tiedekunnassa on tästä syksystä alkaen tarjolla kaikille opiskelijoille valinnainen Hyvinvointi- ja tietoisuustaidot –kurssi. Kurssista on tarjolla sekä verkkopohjainen että lähiopetuspainotteinen versio.

Psykologian maisteriopiskelijoille tarjotaan tämän kurssin yhteydessä tilaisuus harjoitella myös hyvinvointi-intervention ohjausta pienryhmien vertaisohjaajina. Kurssit toteutetaan yhteistyössä opintopsykologien kanssa.

Myös opetushenkilökunnalle tarjotaan tietoisuustaito-kurssi, jossa heitä tuetaan omassa stressinhallinnassaan. Lisäksi opettajien kurssilla käsitellään sitä, miten he voivat hyödyntää tietoisuustaitoja omassa opetuksessaan opiskelijoiden kanssa.