Floran päivä käynnistää promootion perjantaina!

Valtsikan promootio 2011 pyörähtää käyntiin tämän viikon perjantaina! Floran päivä on promootion ensimmäinen tapahtumapäivä, jossa myös esitellään juhlakansalle promootion Yleinen Seppeleensitoja(tar).

Siis tervetuloa viettämään ylioppilaiden iloista kevätjuhlaa Floran eli Kukan päivänä pe 13.5. klo 12 alkaen Kumtähden kentälle Toukolaan, aivan Kumpulan kampuksen viereen! Tänä vuonan Floran päivää juhlitaan paitsi promootio- myös tanssitunnelmissa, kun Mariska & Pahat Sudet tarjoilee asenneiskelmää. Tarjolla on myös keväisiä puheita, kuohuviiniä ja dj-musiikkia.

Tätä ylioppilaiden kevätjuhlaa on vietetty jo 1800-luvun alkupuolelta, ja nykyisin se on HYYn toinen virallinen vuosipäivä. Tänä vuonna juhlaa viettävät yhdessä HYYn kanssa valtiotieteellisen tiedekunnan promovoitavat maisterit ja tohtorit sekä yliopiston alumnit. Valtiotieteellisen tiedekunnan promovendit siirtyvät lounaalle Arcadaan klo 13.45.

Floran päivän tarkempi aikataulu:

• 11.30 Kuohuviinitarjoilua, Yleinen Seppeleensitoja(tar) ja promootiotoimikunta saapuvat Kumtähden kentälle
  • 12:00 Floran päivän ohjelma alkaa Kumtähden kentällä (puheita ja Mariska&Pahat Sudet -yhtye)
  • 13:45 Siirtyminen Arcadaan, Jan-Magnus Janssonin aukio 1
  • 14:00 Lounas Arcadassa
  • 17:00 Floran päivän ohjelma päättyy

Floran päivän juhlaan ja lounaalle pukeudutaan ylioppilaslakkiin ja keväiseen (säänmukaiseen) asuun. Miehillä vaalea arkipuku tai pikkutakki ja suorat housut; naisilla keväinen mekko, jakkupuku tai vastaava siisti asu.

Paikalle pääsee kätevästi raitiovaunuilla 6 ja 8 jäämällä pois pysäkillä “Toukoniitty” sekä lukuisilla busseilla (mm. 52, 55, 56, 68, 70, 71, 73, 74, 75 ja 77) jäämällä pois pysäkillä “Kumpulan kampus”. Perille päästyäsi etsi hyväntuulisia ihmisiä, Suomen lippua ja promootion banneria!