Yleinen seppeleensitojatar oli Floran päivän kuningatar

Valtsikan promootio 2011 käynnistyi eilen aurinkoisissa ja keväisissä merkeissä Floran päivän juhlallisuuksilla. Aamulla toimikunta valitsi juhlakokouksessaan  promootion Yleiseksi seppeleensitojattareksi lääketieteen ylioppilas Paula Vartian, kansantaloustieteen professori Yrjö Vartian tyttären.

Latinankielisen juhlakokouksen jälkeen Yleiselle seppeleensitojattarelle esitettiin kosinta asiaankuuluvin puhein, kukkasin ja serenadein yliopiston päärakennuksella. Keskustasta matka jatkui historiallisella raitiovaunulla kohti Kumtähden kenttää, jossa kevään saapumista juhlittiin yhdessä HYYn kanssa. Promovendien ensimmäinen yhteinen tapahtuma oli Arcadassa järjestetty Floran päivän lounas, johon promootiohenkeä nauttimaan saapui lähes 170 promootion osallistujaa.

Yleinen seppeleensitoja(tar) on eräs promootion avainhenkilöistä. Hän on historiallisen määritelmän mukaan valtiotieteellisen tiedekunnan professorin hyvämaineinen ylioppilaslapsi, joka tehtävässään symboloi kevättä, nuoruutta ja uskoa tulevaisuuteen. Seppeleensitojaisissa 2. kesäkuuta Yleinen seppeleensitojatar opastaa maisteripromovendien seuralaisia seppeleensidonnan jalossa taidossa. Perinteisesti aikaisempien promootioiden Yleiset seppeleensitojattaret opastavat tuoreen Yleisen seppeleensitojattaren tehtäviinsä ennen seppeleensitojaispäivää.

Myös promootioblogi haluaa nostaa maljan keväälle, käynnistyneelle promootiolle ja tietenkin juhlamme keskipisteelle, Yleiselle seppeleensitojattarellemme Paulalle! Huraa!