Condus järjesti yhdenvertaisuuspäivän Siltavuorenpenkereellä 26.11.

Käyttäytymistieteellisen tiedekunnan opiskelijoiden yhteistyöjärjestö Condus järjesti yhdenvertaisuuspäivän 26.11. Siltavuorenpenkereellä. Myös AGORA oli mukana päivässä. Siltavuorenpenger 5A:n K1 kerroksessa oli yhteistyötoimijoiden infopisteitä sekä muun muassa mahdollisuus kokeilla pyörätuolilla liikkumista Siltavuorenpenkereellä, unisex vessa sekä Opiskelijavinokkaat OVI ry:n heterokysely.

yhdenvertaisuus5-680x1024

Minerva-torilla oli ohjelmaa kello 12.15-16.00 välisenä aikana. Aloituspueenvuorot pitivät AGORAn koordinaattori Sonja Raunio sekä Professori Kristiina Brunila. Voit lukea kummatkin puheenvuorot Wall-sivulta. Sen jälkeen oli mahdollisuus osallistua työpajoihin, kuten Amin A. Alemin ja Heidi Layneen pitämä monikulttuurisuustyöpaja.

yhdenvertaisuus9-1024x680

Päivä päättyi Conduksen edustajien sekä Dekaani Patrik Scheininin puheenvuoroihin. Molemmissa loppupuheenvuoroissa korostettiin, että olisi tärkeää tehdä tapahtumasta jokavuotinen. AGORA tukee ajatusta jokavuotisesta tapahtumasta ja korostaa että yhdenvertaisuutta on tärkeää tarkastella nimenomaan yhteiskunnallisena ja rakenteellisena kysymyksenä.