Opiskelijan kokemus virtuaalisesta opiskelusta

Suoritan kaksoistutkintoa, jonka vuoksi minun pitää käydä virtuaalitunteja tietyistä aineista, ja digiluokassa käymäni englannin kurssi oli ensimmäinen kokemukseni digitunnista. Ennen ensimmäisen tunnin alkua olin hieman epäilevä miten koko asia toimii, mutta opettaja kertoi heti kaikki tarvittavat asiat ja ympäristö tuli nopeasti tutuksi. Minulle sähköinen ympäristö sopii hyvin, jopa paremmin kuin tavallinen oppitunti koulun penkillä. Ryhmätyöskentelyä ja suullisia harjoituksia on enemmän, ja tehtävät on monipuolisempia. Toki ryhmäni oli tuttu, joten ryhmätyöskentelyt varmaan sen takia toimivat hyvin koska ei ollut ujostelua. Tehtävien tekeminen google driveen oli helppoa, ja tehtävien tarkistaminen ja englanniksi puhuminen helpotti lausumista. Odotan mielelläni uusia digikursseja.

Milla Länsikallio