Hae kehitysyhteistyövaliokunnan toimintaan syyskaudelle 2016!

Varainhankinnan koordinaattori

Kiinnostaako varainhankinnan kokemus? Kehitysyhteistyövaliokunta on päättänyt tehostaa varainhankintaansa, ja sitä varten on hankittu kattava varainkeruulupa, joka kattaa mm. lipaskeräyksen, internet-vetoomukset ja erilaiset varainkeruutapahtumat. Pestissä on siis mahdollisuus päästä toteuttamaan mitä villeimpiä ideoitaan. Nyt etsimme innokasta varainhankinnan koordinaattoria suunnittelemaan ja toteuttamaan varainhankintakampanjaa. Tärkeimpiä tehtäviä tulee olemaan nettikampanjan suunnittelu ja lipaskeräyksen järjestäminen Bangladesh-päivänä Unicafe-ravintoloissa. Koordinaattori tekee varainkeruun markkinointia yhteistyössä valiokunnan tiedottajan kanssa ja järjestää tapahtumia valiokunnan tapahtumatiimin kanssa. Pesti tarjoaa mahdollisuuden opetella taitoja, joilla tulee olemaan paljon kysyntää kehy-sektorilla tulevien vuosien aikana.

Pestiin voidaan valita myös useampi henkilö, jotka muodostavat varainhankinnan tiimin.

Varapuheenjohtaja

Varapuheenjohtajana toimiminen on helppo tapa päästä mukaan valiokunnan toimintaan. Varapuheenjohtajat hoitavat kokousten käytännönjärjestelyt kuten tarjoilun ja tilavaraukset. Varapuheenjohtajat myös avustavat puheenjohtajaa hänen osoittamissaan tehtävissä ja tekevät aktiivisesti yhteistyötä tapahtumatiimin kanssa. Erityisesti he osallistuvat aktiivisesti valiokunnan toiminnasta tiedottamiseen ja edustustehtäviin. Varapuheenjohtajat käyvät esimerkiksi esittelemässä valiokuntaa yliopiston luennoilla, esimerkiksi kehitysmaatutkimuksen johdantoluennolla, HYYn koulutuksissa ja tapahtumissa, HUGS-verkoston kokouksissa sekä mahdollisuuksien mukaan myös muiden valiokuntien kokouksissa. Jos puheenjohtaja on estynyt, toimii toinen varapuheenjohtajista hänen sijaisenaan. Kokouksia pidetään lukukausien aikana noin kahden viikon välein, ja varapuheenjohtajat voivat sopia keskenään käytännönjärjestelyistä toisen ollessa estynyt. Nyt etsimme yhtä varapuheenjohtajaa syyskaudeksi nykyisen varapuheenjohtajan pariksi.

Mikäli kiinnostuit, tule kehitysyhteistyövaliokunnan seuraavaan kokoukseen ja kerro meille, miksi olet kiinnostunut pestistä. Kokous järjestetään ti 6.9. klo 18:00 kokoushuone Rydmanissa, Kaivokatu 10 A, 9. kerros. Mikäli et pääse paikalle, lähetä lyhyt hakemus kokouksessa luettavaksi ti 6.9. klo 12 mennessä osoitteeseen amanda.pasanen@helsinki.fi.

Lisätietoja antaa valiokunnan puheenjohtaja Amanda Pasanen, amanda.pasanen@helsinki.fi.

11123551_10153298588892755_8276997754121553443_o