Julkaisut
-
A Time to Lead: Changes in Relational Team Leadership Processes over Time
Horila, T. & Siitonen, M., marraskuuta 2020, julkaisussa : Management Communication Quarterly. 34, 4, s. 558-584 27 Sivumäärä, 0893318920949700.
Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Avanzamos
Intke-Hernandez, M., Palmujoki, K., Kontturi, K. & Kuokkanen-Kekki, M., 2020, Helsinki: Finn Lectura.
Tutkimustuotos: Kirja/raportti › Kirja › Ammatillinen
-
Comparison of DIVIMP and EDGE2D-EIRENE tungsten transport predictions in JET edge plasmas
Kumpulainen, H. A., Groth, M., Fontell, M., Jaervinen, A. E., Corrigan, G. & Harting, D., 2020, julkaisussa : Nuclear Materials and Energy. 25
Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Corpus Linguistics and Russian Language Pedagogy
Kisselev, O. & Furniss, E., 2020, The Art of Teaching Russian. Dengub, E., Dubinina, I. & Merrill, J. (toim.). Washington : Georgetown University Press
Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen
-
Epentheorie als interdisziplinäre Methodologie: Die Epentheorien Karl Lachmanns und Andreas Heuslers vor dem Hintergrund karelischer Sampo-Epik und eddischer Überlieferungen
Niedling, C., 2020, Åbo: Åbo Akademis förlag. 207 Sivumäärä
Tutkimustuotos: Kirja/raportti › Kirja › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Esiintyjän ja yleisön suhde yleisöpuheessa.
Gerlander, M. & Uitto, K., 2020, (Hyväksytty/In press) Yleisö ja puhe: 10 näkökulmaa esiintymiseen. Kulttuuriosuuskunta Patruuna
Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Estrellas 2
Hernandez Reyes, G., Anttila, N., Kaasinen, K., Niemi, A. & Nurmi, H-R., 2020, Helsinki: Opetushallitus.
Tutkimustuotos: Kirja/raportti › Kirja › Tieteellinen
-
Eurooppalaista oikeudenkäyttöä ajatellaan ranskaksi
Kotkavuori, S., 10 maaliskuuta 2020
Tutkimustuotos: Muu julkaisu
-
Giving guidance, seeking guidance: teachers’ and learners’ views on guidance during an online course
Intke-Hernandez, M., Mäkäläinen, H. & Nozais, F., 2020, Opetusta, ohjausta ja tutkimusta Kielikeskuksessa – Undervisning, handledning och forskning i Språkcentrum – Instruction, guidance and research at the Language Centre. Mäkäläinen, H., Lehtonen, H. & Karjalainen, S. (toim.). Helsinki: Helsingin yliopiston kielikeskus, s. 104-122 19 Sivumäärä (Kielikeskuksen julkaisusarja; nro 9).
Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Grammatiken i undervisning och bedömning av L2-svenska på nivå B1 och B2
Inkinen-Järvi, M., 2020, Opetusta, ohjausta ja tutkimusta Kielikeskuksessa – Undervisning, handledning och forskning i Språkcentrum – Instruction, guidance and research at the Language Centre. Mäkäläinen, H., Lehtonen, H. & Karjalainen, S. (toim.). Helsinki: Helsingin yliopisto, Vuosikerta 9. s. 82-103 21 Sivumäärä (Helsingin yliopiston kielikeskuksen julkaisusarja; nro 9).
Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Kafe Piter 1: Venäjää taitotasolle 1
Alestalo, M., 2020, 1. uud. p. toim. Helsinki: Finn Lectura. 317 Sivumäärä
Tutkimustuotos: Kirja/raportti › Kirja › Yleistajuinen
-
Kupliva kirjoittaminen: Iloa ja tehoa työelämän teksteihin
Strellman, U. & Svinhufvud, K., 2020, Helsinki: Art House. 304 Sivumäärä
Tutkimustuotos: Kirja/raportti › Kirja › Ammatillinen
-
Language Ideologies and the Experiences of International Students
Clarke, D. C., 2020, Language Perceptions and Practices in Multilingual Universities. Kuteeva, M., Kaufhold, K. & Hynninen, N. (toim.). Palgrave Macmillan, s. 167-192 26 Sivumäärä
Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Learner autonomy, self-regulation skills and self-efficacy beliefs – How can students’ academic writing skills be supported?
Mickwitz, Å. & Suojala, M., joulukuuta 2020, julkaisussa : Language Learning in Higher Education. 10, 2, s. 381-402 22 Sivumäärä
Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Maahanmuuttajaäitien arjen kielitarinat: Etnografinen tutkimus kieliyhteisöön sosiaalistumisesta
Intke-Hernandez, M., 2020, Helsinki: Helsingin yliopisto. 112 Sivumäärä
Tutkimustuotos: Opinnäyte › Väitöskirja › Artikkelikokoelma
-
Migrant Mothers’ Stories of Learning Language in Everyday Life
Intke-Hernandez, M., 2020, Language Learning of Migrants in Europe. . New York: Springer
Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Mistä puhumme, kun puhumme oppijan ja opettajan autonomiasta? What Do We Talk About When We Talk About Learner and Teacher Autonomy?
Karlsson, L., Suojala, M. & von Boehm, S., 2020, Navigating Foreign Language Learner Autonomy. Ludwig, C., Tassinari, M. G. & Mynard, J. (toim.). Candlin & Mynard ePublishing Limited, s. 149 – 186 37 Sivumäärä
Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Opetusta, ohjausta ja tutkimusta Kielikeskuksessa – Undervisning, handledning och forskning i Språkcentrum – Instruction, guidance and research at the Language Centre
Mäkäläinen, H. (toim.), Lehtonen, H. (toim.) & Karjalainen, S. (toim.), 2020, Helsinki: Helsingin yliopisto. 195 Sivumäärä (Kielikeskuksen julkaisuja; nro 9)
Tutkimustuotos: Kirja/raportti › Kokoomateos tai erikoisnumero › Ammatillinen
-
Opiskelijoiden kokemuksia käänteisestä oppimisesta puheviestinnän kurssilla.
Uitto, K. & Ranta, M., 2020, (Hyväksytty/In press) Kielikeskuksen julkaisusarja 9. Mäkäläinen, H., Heini, L. & Sinikka, K. (toim.). Helsinki, Vuosikerta 9. (Kielikeskuksen julkaisusarja).
Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Osaamisen todentajasta oppimistehtäväksi – toisen kotimaisen kielen korvaava koe uudistui
Peltomäki, A-M. & Vänskä, H., 9 lokakuuta 2020, Opetusta, ohjausta ja tutkimusta Kielikeskuksessa = Undervisning, handledning och forskning i Språkcentrum = Instruction, guidance and research at the Language Centre. Mäkäläinen, H., Lehtonen, H. & Karjalainen, S. (toim.). Helsinki: Helsingin yliopisto, s. 66-81 15 Sivumäärä (Helsingin yliopiston kielikeskuksen julkaisusarja; Vuosikerta 9).
Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Osallisena yhteisessä arjessa. Neksusanalyysi maahanmuuttajaäitien arjen kielitarinoista
Intke-Hernandez, M., 2020, julkaisussa : AFinLan vuosikirja. 78, s. 117-136 19 Sivumäärä
Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Our Stories: A Themed Course in Academic & Professional Communication in English
Simeon, M., 2020, julkaisussa : Kielikeskuksen julkaisuja. 8
Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Palautetta tarpeeksi usein
Intke-Hernandez, M. & Hernandez Reyes, G., 2020, julkaisussa : Tempus. 2020, 6, s. 16-18
Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Ammatillinen
-
Permission to write
Karlsson, L., 17 joulukuuta 2020, julkaisussa : Philologia Hispalensis. Revista de Studios Linguisticos y Literarios. 34, 1, s. 159-172 172 Sivumäärä
Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Preparing for the modern multilingual workplace
Mickwitz, Å., Cvetanovic, D., Lehtonen, H. & Toom, A., kesäkuuta 2020, julkaisussa : EAIE Forum. Summer Forum, s. 34-36 3 Sivumäärä
Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Ammatillinen
-
Retorik och känslornas makt
Mickwitz, Å., maaliskuuta 2020, julkaisussa : Språkbruk. 39, 1, s. 40-43 4 Sivumäärä
Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Ammatillinen
-
Saksaa liikkuen – esittelyssä pulpetiton kielten opetus
Kotkavuori, S., 3 marraskuuta 2020
Tutkimustuotos: Muu julkaisu
-
Tekoäly vuorovaikutuksen opettajana – opiskelijoiden tulevaisuusmuistelut
Uitto, K. & Niinivaara, J., 2020, (Hyväksytty/In press) Kielikeskuksen julkaisusarja 9. Mäkäläinen, H., Lehtonen, H. & Sinikka, K. (toim.). Helsinki, Vuosikerta 9.
Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Tekoäly vuorovaikutuksen opettajana – opiskelijoiden tulevaisuusmuistelut.
Niinivaara, J., 2020, (Hyväksytty/In press) Kielikeskuksen julkaisusarja 9.. Mäkäläinen, H., Lehtonen, H. & Karjalainen, S. (toim.). Helsinki, Vuosikerta 9. (Kielikeskuksen julkaisusarja).
Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Theoretical and Operational Reflections on the Interdisciplinary PBL Simulation for Conflict Negotiation and Communication at the University of Helsinki
Wood, G., 2020, julkaisussa : Journal of problem based learning in higher education. 8, 2, 19 Sivumäärä
Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Ammatillinen
-
Trygghet och talängslan: Studenters akademiska emotioner under en kurs i retorik
Mickwitz, Å. M., 11 lokakuuta 2020, Opetusta, ohjausta ja tutkimusta Kielikeskuksessa : Undervisning, handledning och forskning i Språkcentrum = Instruction, guidance and research at the Language Centre. Mäkäläinen, H., Lehtonen, H. & Karjalainen, S. (toim.). Helsinki: Helsingin yliopisto, s. 45-64 20 Sivumäärä (Helsingin yliopiston kielikeskuksen julkaisusarja; nro 9).
Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Variety in research, variety in practice: Reviewing recent publications by English teachers
Lehtonen, T. & Darling, D. C., 2020, Opetusta, ohjausta ja tutkimusta Kielikeskuksessa – Undervisning, handledning och forskning i Språkcentrum – Instruction, guidance and research at the Language Centre. Lehtonen, H., Karjalainen, S. & Mäkäläinen, H. (toim.). Helsinki: Helsingin yliopiston kielikeskus, Vuosikerta 9. s. 176-190 15 Sivumäärä (Helsingin yliopiston kielikeskuksen julkaisusarja; nro 9).
Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Ammatillinen
-
Von Halle nach Finnland oder: Wenn man anhand deutscher Epentheorie den karelischen Sänger belauscht
Niedling, C., 15 huhtikuuta 2020, In vriuntschaft als es was gedâht: Festschrift für Hans-Joachim Solms. Ammer, J., Meiser, G. & Link, H. (toim.). Berlin: Erich Schmidt Verlag GmbH & Co., Berlin, s. 449-467 19 Sivumäärä
Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
”Det är kämpigare att lära sej på finska”: Millaista on ruotsinkielisten opiskelijoiden saama finskan kielituki ja miksi sitä tarvitaan
Vänskä, H. & Mickwitz, Å., 5 elokuuta 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Yliopistopedagogiikka. 2020
Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Ammatillinen
Konferenssit ja suulliset esitykset
-
From Testing to Learning – How Did the Obligatory Test in Finnish as a Second National Language Become a Learning Task
Hanna Vänskä (Puhuja) & Anna-Maria Peltomäki (Puhuja)
10 syyskuuta 2020Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
-
Flipped Learning: New Roles, Relationships and Media in Communication Teaching
Janne Niinivaara (Puhuja), Tessa Taru Pauliina Horila (Puhuja), Maiju Ranta (Puhuja) & Katariina Hollanti (Puhuja)
11 syyskuuta 2020Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
-
Mukana yhteisessä arjessa. Kieleillen lukemaan ja kirjoittamaan
Minna Intke-Hernandez (Puhuja)
15 huhtikuuta 2020 → 30 toukokuuta 2020Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
-
Akateemisten johtajien itsensä johtamis- ja vuorovaikutuskokemukset yt-arjesta
Janne Niinivaara (Puhuja)
19 syyskuuta 2020Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
-
Miksi ruotsinkieliset opiskelijat tarvitsevat finskan kielitukea?
Åsa Mickwitz (Puhuja) & Hanna Vänskä (Puhuja)
21 elokuuta 2020Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
-
Olika arbetssätt hos geografilärare i mångkulturella klassrum
Petteri Muukkonen (Puhuja)
9 joulukuuta 2020Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
-
Was the deadline yesterday? – Teachers’ experiences of the approaching digitalization of higher education language learning
Janne Niinivaara (Puhuja)
10 syyskuuta 2020Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
-