Kompleksin jäsentiedote 3/2023

Tämä on Kompleksi ry:n jäsentiedote 3/2023. Tiedotteen voi lukea myös Kompleksin nettisivuilta kohdasta “Ajankohtaista”.

Tiedote sisältää

1 Ajankohtaista-osio

2 Helmi- ja maaliskuun tulevat tapahtumat

AJANKOHTAISTA

Oletko pohtinut, mitä psykologian tutkimusryhmiä tiedekunnassamme on? Tai mitä Hartsun käytävillä tapahtuu opetuksen lisäksi? Opiskelijoilla on tänä lukukautena mahdollisuus päästä tutustumaan tutkimusryhmiin Biomedicumissa, sillä Tiedefestarit palaavat vuosien tauon jälkeen marraskuussa. Seuraa sähköpostilistaa sekä Telegramin ja Instagramin tiedotusta. Lisäinfoa tulee lähempänä.

Anna palautetta opinnoista! Saavu esimerkiksi 23.10. klo 17 Rexille Viiniin ja Valitukseen kertomaan huoliasi tai kehujasi opetuksesta. Lisäksi voit aina ottaa yhteyttä edunvalvontajaostoon: opintovastaavat Annis ja AV kuulevat mielellään palautetta kursseista kun taas edunvalvontavastaavat Johanna ja Kira vastaavat laajemmista koulutukseen ja opiskelijan etuihin liittyvistä asioista. Edunvalvontajaostoon saat parhaiten yhteyden sähköpostitse (annika.allen@helsinki.fi / anna.b.vuorinen@helsinki.fi / johanna.im.hamalainen@helsinki.fi / kira.schalin@helsinki.fi) tai palautelomakkeella (https://forms.gle/XYdiVPbhBygJNgay5), jonka voi täyttää myös anonyymisti.

Kompleksin perinteinen seminaari järjestetään 23.–25.10. Tänä vuonna teemana on kehitysvammaisuus.

Nyt voit hakea opiskelijaedustajaksi tiedekuntaneuvostoon ja yliopistokollegioon toimintakaudelle 2024-2025! Tiedekuntaneuvosto on tiedekunnan ylin päättävä elin ja vastaa esimerkiksi tutkimuksen ja opetuksen laadun hallinnasta sekä päättää tutkintovaatimuksista, opetusohjelmasta ja opiskelijoiden valinnan perusteista. Yliopistokollegiossa puolestaan istuu henkilökuntaa ja opiskelijoita koko yliopistosta ja kollegio käsittelee yhdessä erilaisia yliopistolle ajankohtaisia teemoja. Lisätietoja ja haut (dl. 15.10.) osoitteessa https://beta.halloped.fi/helsinki.fi/search-and-apply

Tervetuloa Kompleksin vaihtoinfoon! Kansainvälisyystiimi järjestää marraskuussa vaihtoinfon, jossa koulutussuunnittelija kertoo vaihto-opintoihin liittyvistä käytännön asioista, ja vaihdossa olleet kompleksilaiset jakavat omia kokemuksiaan. Kannattaa seurata kv-tiimin tiedotusta tarkasta ajasta ja paikasta, jotka varmistuvat myöhemmin!

Yhdenvertaisuusvastaava seuraa aktiivisesti sähköpostia: siiri.piha@helsinki.fi ja yhteydenottolomaketta: https://forms.gle/vTYyvgj93BfykCxc9 Yhdenvertaisuusvastaavaan voi olla yhteydessä matalalla kynnyksellä ja luottamuksellisesti mistä tahansa eriarvoisuutta, syrjintää tai häirintää koskevasta asiasta. Yhdenvertaisuusvastaava on myös Kompleksin häirintäyhdyshenkilö ja ottaa mielellään vastaan palautetta yhdenvertaisuuden toteutumisesta ainejärjestössämme!

TULEVAT TAPAHTUMAT

Tapahtumista löydät lisätietoa Kide.appin, Telegramin ja sähköpostin kautta.

Lokakuu

6.10. Cortex x Kompleksi ekskusitsit Tampereella

16.10. Hallituksen kokous klo 17 | Rex

17.10. Kompleksi x Foni treeni klo 13.15 | TRIB3