Ei enää liittymismaksua! Lisäksi vuoden 2010 jäsenmaksu on voimassa 31.7.2011 asti

Nyt kannattaa liittyä Akateemiseen Olutseuraan!

Heinäkuusta 2010 alkaen liittyvien uusien jäsenten ei tarvitse maksaa erillistä 5 euron liittymismaksua.

Akateemisen Olutseuran vuosikokous 10.2.2010 päätti, että 5 euron liittymismaksusta luovutaan 1.7.2010 alkaen ja että vuoden 2010 aikana maksettu jäsenmaksu on voimassa 31.7.2011 asti.

Tämän AOS:n hallituksessa suunnitellun jäsenmaksu-uudistuksen perusteet olivat:

– Liittymismaksu oli tarpeen, kun seura oli uusi ja varaton. Taloudellinen tilanteemme on parantunut siinä määrin, että uskallamme luopua vuosimaksun lisäksi uusilta liittyviltä jäseniltä kerättävästä erillisestä liittymismaksusta. Liittymismaksuun palataan, mikäli päätös osoittautuu taloudellisesti kestämättömäksi.

– Liittymismaksusta luopumisen toivotaan helpottavan seuraan liittymistä. Uusille jäsenille ensimmäisen vuoden jäsenyys liittymismaksun kera on tähän asti maksanut 10 euroa, mikä on oletettavasti ollut kynnys henkilöille, joiden kiinnostus olutkulttuuriin on suhteellisen uusi asia.

– Aiemmin liittyneille jäsenille vuoden 2010 jäsenmaksun kattaminen jäsenyyden 31.7.2011 asti eli ensi vuoden kevätlukukauden loppuun asti antaa hyvitystä siitä, ettei enää uusilta jäseniltä peritä erillistä liittymismaksua. Samalla 1.8.2011 siirrytään jäsenmaksukauteen, joka kattaa syys- ja kevätlukukauden eli aikavälin 1.8. – 31.7. Tämä HYYstä tuttu jäsenmaksukausi sopii paremmin seuramme jäsenistölle, joista huomattava enemmistö on yliopistomme opiskelijoita.

Huomautus, AOS:n jäsenyyttä voivat hakea muutkin kuin Helsingin yliopiston opiskelijat riippumatta siitä, että onko henkilö opiskelija vai ei. Liittymisohjeet: https://blogs.helsinki.fi/olutseura/jaseneksi

`

Ilmo Teikari