Sivuilta pääset näkemään Oppimisseikkailun sessioiden materiaalin ja lisäksi keynote-puheenvuorojen tallenteet sekä päivien aikana käytyä keskustelua Twitterissä.
TIISTAI 7.3.
- Opiskelijavalinnan tulevaisuuden trendit: MOOC (Luukkainen, Mesimäki)
- Opiskelijavalinnan tulevaisuuden trendit: Aineistokokeen haasteet ja mahdollisuudet (Hyytinen)
- Rennosti kolmikielinen ja kansainvälinen yliopisto opetus- ja opiskeluyhteisönä? University as a flexilingual teaching and learning community? (Vaattovaara)
- Mobiilioppimista kehittämässä yhteisöllisesti – iPadit Meilahdessa (Pyörälä, Joutsenvirta, Masalin, Hervonen & Merenmies)
- Luento-opetuksen tulevaisuus: Muutamia ajatuksia luento-opetuksesta (Junnikkala)
- Luento-opetuksen tulevaisuus: Oppimisprosessissa opiskelijoiden tukena – analytiikan opiskelua yhdessä tehden (Vuorensola)
- Luento-opetuksen tulevaisuus: Hyvän luennon huonot puolet? (Rikkinen)
- Pedagogical practices of international short-term courses in HSS (Lakkala)
- Opiskelijat ja palautteen antamisen taito – kokemuksia ja käytäntöjä Kumpulasta (Rytkönen) Prezi
- Mihin Moodle taipuu? (Koivumaa) Linkki edellyttää kirjautumista.
- Optime ja koulutusohjelmien lukujärjestykset (Tuori-Pastila & Kuuteri)
- Laatu, linjakkuus ja osaamisperustaisuus koulutusohjelmassa – hyviä käytäntöjä farmasian tiedekunnasta (Katajavuori, Outi Salminen & Vuorensola)
- Beyond the Lecture: Adventures in the Flipped and the Blended Classrooms – E-learning (Flanagan)
- Kansainvälinen vaihtojakso opettajan ammatillisen identiteetin kehittymisessä (Rönkä)
- Opetusvideon suunnittelu ja käsikirjoittaminen (Joutsenvirta, Kuittinen & Ullström) (Pdf)
- Good-quality (personal) supervision in doctoral programmes (Vekkaila, Cornér)
- Koulutusohjelmien pedagoginen johtaminen: alustuspuheenvuoro (Nevgi)
- Koulutusohjelmien pedagoginen johtaminen: Opetustoiminnan johtaminen (Niemi-Murola)
- Koulutusohjelmien pedagoginen johtaminen: Pedagogista johtamista fysiikan laitoksella? (Vehkamäki)
KESKIVIIKKO 8.3.
[unitube https://www.helsinki.fi/fi/unitube/video/c2239272-0c9f-407e-abb0-b5b6c8fdc374]
- Keynote: Digiloikka ilman avoimuutta on näpertelyä (Kurhila)
- Avaudu digitaalisesti (Kurhila, Dementjeff, Teikari)
- Avaudu digitaalisesti – Koonti pohdintaosuudesta (Kurhila, Dementjeff, Teikari)
- Avaudu digitaalisesti – kuva Flingasta (Kurhila, Dementjeff, Teikari)
- Monikulttuurisuus, kansainvälisyys ja opiskelijakeskeinen oppiminen (Jones)
- Monikulttuurisuus, kansainvälisyys ja opiskelijakeskeinen oppiminen: 67 tapaa tukea kansainvälistymistä ja monikulttuurisuutta (Jones)
- Miten toteutat itse- ja vertaisarviointia?: Voivatko opiskelijat antaa omat kurssiarvosanansa? (Rämö)
- Miten toteutat itse- ja vertaisarviointia?: Vertaisarviointi opetuksessa (Virtanen) video
- What can Moodle do for you? (Koivumaa, Kivinen & Hölttä) Enrolment key: march2017
- Optime – mitä opettajien pitäisi tietää lukujärjestyssuunnittelusta (Tuori-Pastila & Kuuteri)
- Ensimmäisen vuoden opettaja – avain opintojen etenemiseen (Haarala-Muhonen, Bärlund, Pihlajamäki)
- Opiskelijoiden ja opettajien kokemuksia plagiaatintunnistuksesta (Kupila, Löfström)
[unitube https://www.helsinki.fi/fi/unitube/video/3a5711b6-6097-4853-af97-7afa69e8c10a]
FACEBOOK & TWITTER
Pääset Oppimiseikkailun Facebook-sivuille tästä.
Tapahtuman virallinen hashtag twitterissä oli #Oppimisseikkailu. Oikealla olevasta Twitter-seinästä pääset näkemään päivien aikana käytyä keskustelua.