Kunniatohtori Shalom Schwartzin luento 1. kesäkuuta

Valtiotieteellisen tiedekunnan promootiossa kunniatohtoriksi vihittävä professori Shalom Schwartz pitää 1. kesäkuuta klo 10.00 promootionalusluennon aiheesta “ Refining the Theory of Basic Individual Values: New Concepts and Methods”. Luento on avoin kaikille, joten tervetuloa kuulemaan kunniatohtoriamme!

Tarkemmat tiedot tapahtumasta yliopiston tapahtumakalenterissa.

Shalom Schwartz toimii tällä hetkellä Jerusalemin yliopiston professorina. Hän aloitti 25 vuotta sitten yhdessä suomalaisten sosiaalipsykologien kanssa tutkimushankkeen, jossa pyrittiin määrittelemään arvojen sisältöä ja rakennetta. Hankkeen pohjalta on kehittynyt kulttuurienvälisen vertailevan psykologian keskeinen viitekehys. Schwartzin arvomittari (The Schwartz Value Survey, SVS) on nykyään tutkimuksissa yleisimmin käytetty arvomittari, jonka sovellusalueet ulottuvat politiikasta ja taloudesta ihmisten terveyteen ja hyvinvointiin.

Lisätietoja promootion muista kunniatohtoreista täällä.