UniCafen asiakkaat tukivat innokkaasti uutta Sambia-hanketta

Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan (HYY) ja HYY Ravintolat Oy:n yhteistyössä 9.4.2014 järjestämä Sambia-päivä oli jälleen suosittu opiskelijoiden keskuudessa. HYYn kehitysyhteistyöhanketta tukevan Sambia-aterian, pähkinäisen kasviscouscouksen, valitsi UniCafe-opiskelijaravintoloissa 2 019 asiakasta. HYY Ravintolat on lahjoittanut jokaisesta myydystä Sambia-ateriasta HYYn hankkeelle 10 senttiä, eli yhteensä noin 200 euroa. Lisäksi asiakkailla oli mahdollisuus lahjoittaa hankkeelle kassalla vapaavalintainen rahasumma, joista kertyi noin 450 euroa. Kokonaisuudessaan Sambia-päivän tuotto oli tänä keväänä yli 650 euroa.

Sambia-päivän tuotto käytetään HYYn vuoden alussa käynnistyneeseen kehitysyhteistyöhankkeeseen, joka tukee naisten ja tyttöjen lisääntymisterveyden ja elämänlaadun parantamista Itä-Sambiassa.  Kolmivuotisen hankkeen tavoitteena on teiniraskauksien ja aikaisten avioliittojen ehkäiseminen sekä raskaana olevien nuorten auttaminen. Tietoisuutta seksuaaliterveydestä lisätään erityisesti keskustelyryhmien ja osallistavan seksuaalikasvatusdraaman avulla.

HYY  aloitti yhteistyön paikallisen kumppanijärjestö Eastern Province Women Development  (EPWDA) kanssa jo vuonna 2007,  mistä lähtien HYY on tukenut EPWDA:n toimintaa jo kolmen eri hankkeen muodossa. HYYn ja HYY Ravintoloiden yhteistyössä toteuttamaa kehitysyhteistyöateriaa on tarjottu UniCafeissa jo vuodesta 1979 lähtien, yli 30 vuoden ajan.  Menestyksekästä yhteistyötä on tarkoitus jatkaa vastaisuudessakin.

HYY ja HYY Ravintolat kiittävät lämpimästi kaikkia Sambia-päivään osallistuneita ja Sambia-hanketta tukeneita!

Lisätietoja:

HYY Ravintolat Oy:n toimitusjohtaja Arja Kosonen, p. 040 765 2325

HYY:n kehitysyhteistyökoordinaattori Ilona Kalliola, p. 050 543 8450

UniCafes kunder stöder ivrigt det nya Zambiaprojektet

Studentkåren vid Helsingfors universitets (HUS) och HYY Ravintolats Zambiadag 9.4.2014 var populär bland studenterna också i år. Hela 2 019 UniCafe-kunder stödde HUS utvecklingssamarbetsprojekt genom att välja Zambialunchen, en vegetarisk couscous med nötter. HYY Ravintolat har donerat 10 cent för varje såld Zambialunch till HUS projekt, sammanlagt cirka 200 euro. Dessutom kunde kunderna donera en valfri summa i kassan, vilket gav cirka 450 euro. De sammanlagda intäkterna från Zambiadagen blev därmed drygt 650 euro.

Intäkterna från Zambiadagen går till HUS utvecklingssamarbetsprojekt som startade i början av året. Projektet ska öka kvinnors och flickors reproduktiva hälsa och livskvalitet i östra Zambia. Målet med det treåriga projektet är att förebygga tonårsgraviditeter och tidiga äktenskap samt att hjälpa gravida ungdomar. Medvetenheten om sexuell hälsa ska ökas speciellt genom diskussionsgrupper och deltagande drama om sexualfostran.

HUS inledde ett samarbete med den lokala partnerorganisationen Eastern Province Women Development (EPWDA) redan 2007, och sedan dess har HUS stött EPWDA i tre olika projekt. På UniCafeerna har man serverat utvecklingssamarbetsluncher i mer än 30 år, ända sedan 1979. Luncherna genomförs som ett samarbete mellan HUS och HYY Ravintolat och avsikten är att det framgångsrika samarbetet ska fortsätta.

HUS och HYY Ravintolat vill rikta ett varmt tack till alla som deltog i Zambiadagen och alla som har stött Zambiaprojektet!

Mera information:

Arja Kosonen, VD för HYY Ravintolat Oy, tfn 040 765 2325

Ilona Kalliola, HUS utvecklingssamarbetskoordinator, tfn 050 543 8450

UniCafe customers enthusiastically supported the new Zambia project

The Zambia Day, co-organised by the Student Union of the University of Helsinki (HYY) and HYY Restaurants Ltd on 9 Apr 2014 was once again popular among the students. At UniCafe student restaurants, 2 019 customers chose the Zambia meal, nutty vegetarian couscous, which supported HYY’s development cooperation project. HYY Restaurants has donated 10 cents of each sold Zambia meal for HYY’s project, a total of approximately EUR 200. In addition, customers had the opportunity to donate an optional amount of money at a checkout counter, which amounted to approximately EUR 450. This spring, the total profit of the Zambia Day was more than EUR 650.

The profit from the Zambia Day will be spent on HYY’s development cooperation project launched at the beginning of the year, which focuses on improving girls’ and women’s reproductive health and quality of life in the Eastern Zambia. The three-year project aims at preventing teenage pregnancies and early marriages, as well as supporting young pregnant girls. The awareness of sexual health is increased particularly with the help of discussion groups and inclusive sexual education drama.

HYY began its cooperation with a local partner organisation Eastern Province Women Development (EPWDA) already in 2007. Since then, HYY has supported the operations of EPWDA through three different projects. The development cooperation meal, carried out in cooperation of HYY and HYY Ravintolat, has been offered at UniCafe restaurants already since 1979, for more than 30 years. Successful cooperation is to be continued in the future.

HYY and HYY Restaurants would like to thank everyone who participated in the Zambia Day and supported the Zambia project!

Further information:

CEO of HYY Restaurants Ltd Arja Kosonen, tel. 040 765 2325