Kompleksin kuukausitiedote 03/2018

1 Ajankohtaista-osion

2 Huhtikuun tapahtumakalenterin

Ajankohtaista

Johtoryhmä päätti ja tiedekuntaneuvosto hyväksyi Tilastotieteen jatkokurssi osa 2 poistamisen metodiopinnoista. Vapautuvat 5 op siirtyvät vapaasti valittaviin opintoihin kandidaatin tutkinnossa.

Psykologian opintoihin haki 2025 hakijaa! Valintakoe järjestetään 8.5 ja uudet fuksit tietävät sisäänpääsystään viimeistään 28.6.

Yliopiston hallitus valitsee rehtorin seuraavalle viisivuotiskaudelle 25.4. Ehdokkaat ovat: VTT Liisa Laakso, FT Jari Niemelä ja LKT Outi Vaarala. Rehtori vastaa yliopiston tehtävien taloudellisesta, tehokkaasta ja tuloksellisesta hoitamisesta ja kehittämisestä. Uusi rehtori aloittaa kautensa 1.8.

Opintovastaavilla on uusi palautelomake, jolla kerätään muun palautteen lisäksi tietoa opiskelijoiden hyvinvoinnista opinnoissa. Linkki lomakkeeseen: Pääset uuteen lomakkeeseen klikkaamalla tästä.

Lisäksi opintovastaavat kartoittavat opintoinfotilaisuuksien tarvetta, joten kerro, mistä aiheesta haluaisit lisää tietoa: lomakkeen löydät tästä.

Opintovastaavat Karo ja Laila kuulevat mielellään palautetta opinnoista ja opetuksesta! Lisäksi voit kysyä epäselviksi jääneistä asioista. Edunvalvontavastaavat Anu ja Maaria istuvat psykologian johtoryhmässä, kehittävät tutkinto-opetusta, ratkovat opintojen ongelmakohtia ja vastaavat opiskelijoiden edunvalvonnasta. Meihin saa yhteyden sähköpostitse (karoliina.reijonen@helsinki.fi / laila.ketvel@helsinki.fi / anu.ylijoki@helsinki.fi / maaria.seppala@helsinki.fi), Facebookissa ja nykäisemällä hihasta. Opintovastaavat ylläpitävät myös e-lomaketta, johon voi jättää palautetta halutessaan nimettömästi.

Tapahtumakalenteri

15.4.2018 Kultsien leffailta: Psykologiset trillerit Gustavus Rexillä klo 18-23:30. Tapahtuma facebookissa.

17.4.2018 Eksku Naulakallion lastenkotiin klo 12-14, osoitteessa Naulakalliontie 11

19.4.2018 Helsinginkadun appro Lisätietoja yhteislähdöstä myöhemmin! Tapahtuma facebookissa.

19.4.2018 Hallituksen kokous klo 18:30 eteenpäin Gustavus Rexillä

20.4.2018 Meikkutöpinät Höntsäliikuntaa klo 16 Kaisaniemenpuistossa, cocktail-tilaisuus klo 18:30 ja sitsit klo 19 eteenpäin Euphorialla osoitteessa Sörnäisten rantatie 33C (7. Kerros). Pukukoodina penkkiurheilu! Lisätiedot facebook -tapahtumasta.

28.4.2018 Pussikalja-appro Lisätietoja myöhemmin!

25.4.2018 Särkän Märkä Tampereella Tapahtuma facebookissa.

27.4.2018 Trigeminus-sitsit Lääketieteellisen tiedekunnan hallitusten yhteissitsit klo 18:30 Euphorialla, osoitteessa Sörnäisten rantatie 33C (7. Kerros). Pukukoodina haalarit kevättwistillä!

30.4.-1.5.2018 Kompleksin wappu Vapunvietto alkaa klo 13 vappuaattona 30.4.2018 hengailulla Tervasaaressa, Mantan lakitusta siirrytään seuraamaan Kauppatorille klo 16. Lakituksen jälkeen vapaata hengailua Helsingin Tuomiokirkolla, jatkot the Circuksessa klo 21. Vappupäivänä 1.5.2018 perinteinen picnic Ullanlinnanmäellä klo 9 eteenpäin.

6.5.2018 Kisakatsomo: MM-jääkiekko Suomi-Latvia Lisätietoja myöhemmin!

9.5.2018 HYY:n Floran päivä Meilahden kampuksella klo 15-21. Ilmoittautuminen 18.4 klo 12. Lisätiedot facebook -tapahtumasta.

14.5.2018 Kevätjuhla Opiskelijoiden ja henkilökunnan yhteinen tilaisuus Haartman Instituutilla klo 14 eteenpäin. Lisätiedot tapahtumasta.

Palautetta tiedotteesta voi lähettää tiedottajalle osoitteeseen minea.antila@helsinki.fi

Upcoming events

30.4.-1.5.2018 Traditional mayday celebrations starting on the 30th of April 2018 at 1pm in Tervasaari. We will be moving to Kauppatori around 4pm and later to the Helsinki cathedral. Afterparty at the Circus from 9pm onwards. Traditional mayday picnic at 9am in Ullanlinnanmäki on the 1st of May 2018.

6.5.2018 World Championships of ice hockey: Finland vs. Latvia More details later!

9.5.2018 Floran päivä Traditional spring celebrations for the students and faculty of the university of Helsinki happening around Meilahti campus. More info available on the event’s facebook page.

To give feedback on this newsletter, please email Kompleksi’s communications coordinator at minea.antila@helsinki.fi

Published by

Deleted User