Kompleksin kuukausitiedote 04/18

Tämä on Kompleksi ry:n kuukausitiedote 04/2018.

TIEDOTE SISÄLTÄÄ

1 Ajankohtaista -osion
2 Kesän tapahtumakalenterin

Ajankohtaista

Yliopiston uudeksi rehtoriksi on valittu FT Jari Niemelä. Hän aloittaa tulevan kautensa 1.8. Yliopiston uusista vararehtoreista tehdään päätös kesäkuun aikana ja hekin aloittavat kautensa 1.8.

Opetus- ja kulttuuriministeriö (OKM) on linjannut, että yliopistojen on otettava käyttöön opiskelijavalinta, jossa opiskelijoita otetaan sisään todistusvalinnalla ja joka ei edellytä hakijoilta pitkää valmistautumista. Myös psykologian valintakokeet tulevat tämän uudistuksen myötä muuttumaan. Valtakunnallisesti ja tiedekuntaneuvoston kokouksessa päätettiin, että psykologiaa lukemaan ylioppilastodistuksella otetaan sisään opiskelijoita 60% ja valintakokeella 40%. Lisäksi psykologian valintakokeita aiotaan yhtenäistää valtakunnallisesti. Psykologian opiskelijaedustajat ovat ilmaisseet tiedekunnan johdolle huolensa ylioppilaskokeella sisään pääsevien opiskelijoiden metodiosaamisen tasosta ja opiskelumotivaatiosta. Kompleksin edunvalvontajaosto ja SPOL aikovat ottaa aiheeseen vielä kantaa.

Psykologian koulutusohjelman kevätjuhlassa 14.5. Kompleksi r.y. osoitti jälleen kiitoksensa sekä henkilökunnalle että opiskelijoille palkitsemalla vuoden opettajan ja jakamalla ansionauhoja ainejärjestömme eteen ahkerasti työskennelleille opiskelijoille.

Tänä vuonna vuoden opettajaa haluttiin kiittää yhteisöllisyyden luomisesta. Opiskelijoiden ehdotusten perusteella vuoden opettajana palkittiin ansaitusti kehityspsykologiaa opettava Riikka Pyhälä-Neuvonen. Kompleksi osoittaa lämpimät kiitoksensa Riikalle hänen hienosta työstään oppimisemme eteen! Alla on kiteytetysti perustelut valintaan.
“Vuoden 2018 opettaja sai kiitosta avoimen ja innostavan ilmapiirin ylläpitämisestä sekä lämpimästä ja kannustavasta suhtautumisesta opiskelijoihin. Lisäksi hän saa opiskelijat aktivoitumaan keskusteluun ja hänelle on matala kynnys tulla puhumaan. Riikka myös edistää koulutusohjelman yhteisöllisyyttä ja integroi opiskelijoita osaksi psykologien ammatillista yhteisöä.”

Ansionauhoja jaettiin kultaisella ja hopeisella ansiomerkillä. Kultaisen ansionauhan saajat ovat tehneet neljä ja hopeisen ansionauhan saajat kaksi vuotta (tai näihin verrattavissa olevan työmäärän) aktiivista ja ansiokasta työtä Kompleksin eteen. Kultainen ansionauha myönnettiin Joonas Anttilalle, Julia Kärnälle, Aleksi Rantalalle ja Anu Ylijoelle. Hopeinen ansionauha myönnettiin Claudia Danesille, Meri Holttiselle, Hanna Laaksolle, Erica Michelssonille, Milka Nurmiselle, Sara Pajuselle, Tero Pulkkiselle, Maaria Seppälälle. Lämpimät onnittelut ja suuret kiitokset arvokkaasta työstänne kaikille nauhan saaneille!

Opintovastaaville voi laittaa palautetta palautelomakkeella, jolla kerätään muun palautteen lisäksi tietoa opiskelijoiden hyvinvoinnista opinnoissa. Linkki lomakkeeseen:https://docs.google.com/forms/d/1TZSuyia8vF0aoGcti95jmNOt85-jPcH2qt_fxfahyWM/edit?usp=drivesdk

Tutorit tarvitsevat kompleksilaisten apua syksyn orientaatiotapahtumien järjestämisessä! Fuksikastetiimiin mahtuu vielä mukaan innostuneita vapaaehtoisia. Lisäksi HYY:n järjestämään Fuksiseikkailuun haetaan rastinpitäjiä levittämään Kompleksin ilosanomaa! Kiinnostuneet voivat olla yhteydessä Mineaan (minea.antila@helsinki.fi) tai Valmaan (valma.wuori@helsinki.fi)

Kesän tapahtumakalenteri

16.-17.6.2018 Kompleksin kesämökki Perinteinen kesämökki Niemennokan huvilalla Järvenpäässä. Ilmoittautuminen on auki vielä 10.6 asti: https://goo.gl/forms/9PxefdvJAiHMGos73

4.7.2018 Kesäsuokki Uudet tutorit harjoittelevat orientaatioviikkojen leikkejä ja ohjelmanumeroita syksyn Fuksisuokkia varten.

21.7.2018 Spolympialaiset Kaikille Suomen psykologian opiskelijoille tarkoitettu kisailutapahtuma järjestetään tänä vuonna Turussa.

27.-30.7.2018 Kompleksin virkistysmatka Berliiniin Kompleksin KV-tiimi järjestää kompleksilaisille virkistysmatkan Berliiniin. Ryhmä matkaan lähteville löytyy facebookista.

1.9.2018 Tutustumisbileet Lisätietoja myöhemmin!

Palautetta tiedotteesta voi lähettää tiedottajalle osoitteeseen minea.antila@helsinki.fi

Published by

Deleted User