Teemana : Homoseksuaalisuus

Hutsula / Michał Witkowski

Alexis : turhan taistelun kuvaus / Marguerite Yourcenar

Hadrianuksen muistelmat / Marguerite Yourcenar

Miesten kesken : miesten välinen rakkaus maailmankirjallisuuden valossa / toimittanut Jukka O. Miettinen

Rakkauden monet kasvot : homoseksuaalisesta rakkaudesta, ihmisoikeuksista ja vapautumisesta / toimittaneet Kai Sievers ja Olli Stålström

Rakkaus samaan sukupuoleen : homoseksuaalisuuden historia / Robert Aldrich (toim.)

Sateenkaari-Suomi : seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen historiaa / Kati Mustola & Johanna Pakkanen (toim.)

Sateenkaariperheet ja hyvinvointi : käsikirja lasten ja perheiden kanssa työskenteleville / Juha Jämsä (toim.)

Ulos kaapista : tositarinoita homoseksuaalisuuden kohtaamisesta / toimittanut Marja-Leena Parkkinen

Varjoelämää ja julkisia salaisuuksia / Tuula Juvonen

Homoseksuaalisuus : tieteen näkökulmasta ja miesten kertomana / Juhani E. Lehto & Camilla Kovero

Homoseksuaalisuuden sairausleiman loppu / Olli Stålström

Frestelsernas berg / Jonas Gardell

Människan som skalv : En bok om det oväsentliga / Christer Kihlman

Naked lunch : the restored text / William Burroughs

Spot of bother / Mark Haddon

Buddha of suburbia / Hanif Kureishi

While England sleeps / David Leavitt

Sea, the sea / Iris Murdoch

Married man / Edmund White

Lux Humana on lääketieteen opiskelijoille  ja terveydenhuollon  ammattilaisille suunnattu humanistinen kirjakokoelma Terkossa. Siellä voit tavata ylioppilas Raskolnikovin, Sinuhe egyptiläisen ja Nalle Puhin ; voit tutustua Tsehovin, Kafkan tai Kierkegaardin maailmoihin ; voit perehtyä lääketieteen  filosofiaan, sosiologiaan tai historiaan. Lähes 3000 kokoelmaan tarkoin valittua teosta odottaa sinua, joka haluat avartaa näkemystäsi ihmiselon eri puolista.

Tervetuloa tutustumaan kokoelmaamme virtuaalisesti http://www.helsinki.fi/kirjasto/terkko/lux/
tai paikan päällä Terkossa (Haartmaninkatu 4).

*****