Opintopiiri ilmoittautuminen käynnissä

Kaiken maailman myyttiset hahmot –opintopiiri

Mitä annettavaa muotoilun työskentelymenetelmillä voisi olla kulttuurintutkijoille? Millaisia käytännöllisiä tai visuaalisia työmenetelmiä tutkijat itse käyttävät tutkimusprosessinsa tukena? Miten päästä alkuun representaatioiden tutkimuksessa?
Näihin asioihin syventyy Macondon ”Kaiken maailman myyttiset hahmot” –opintopiiri.

IDEA
Opetellaan jotakin suunnittelijoiden käyttämiä tekniikoita ja sovelletaan niitä oman valinnaisen myyttisen hahmon tutkimisessa. Vierailevat opettajat perehdyttävät opiskelijoita joihinkin representaatioiden tutkimuksen keskeisiin tutkimussuuntiin ja tulkintatapoihin esim. ikonografia, semiotiikka. Kuvan rakentamista ja esittämisen tapoja puretaan perehtymällä kuvallisuuden tutkimiseen ja kuvajournalistiikkaan.

MILLOIN:
Kevään 2013 aikana 9 tapaamista (9x n.2h). Ensimmäinen ja pakollinen kokoontuminen ke 6.2. klo 17.00. Paikka Kaisa-kirjasto RT4005 (ryhmätyötila 4005 4.krs)

Ilmoittautuminen s-postitse allekirjoittaneelle viimeistään 31.1.2013. Mukaan mahtuu 8 opiskelijaa. Opintopiiri on avoin kaikille alue- ja kulttuurin tutkimuksen opiskelijoille, macondolaiset ja Latinalaisen Amerikan tutkimuksen opiskelijat ovat etusijalla.
Lisätietoa Macondon kokouksessa ma 28.1.2013 klo19.00 Uudella yo-talolla (Illuusio) tai Kaiken maailman myyttiset hahmot -opintopiiri (pdf).

Tapaamisiin!
Tea Havukainen                   tea.havukainen(at)helsinki.fi

Macondon pj’12

This entry was posted in Aiheeton. Bookmark the permalink.