Perjantai | Friday 30.11.

Kuvat Heini Ikäheimo & Tea Havukainen

DESIGN YOUR OWN CAPITAL

11.15–14.00
Työpaja: Taksvärkk Saija Raskulla & Heini Ikäheimo:
Vaikuta! Mielikuvat Latinalaisesta Amerikasta uusiksi!
Käytännönläheisessä työpajassa pureudutaan Latinalaista Amerikkaa koskeviin mielikuviin, stereotypioihin ja ennakkoluuloihin Suomessa ja etsitään tapoja purkaa niitä. Tarkoituksena on ideoida erilaisia luovia tapoja vaikuttaa ja viedä omaa viestiä eteenpäin. Puheen tai kokouksen pitämisen sijaan etsitään uusia ilmaisukeinoja: viesti maalataankin seinään tai se esitetään kuvateatterina tai pienen kuunnelman muodossa. Työpajassa pohditaan, mitä Latinalaista Amerikkaa koskevia mielikuvia, stereotypioita ja ennakkoluuloja suomalaisilla on ja miten niihin voisi vaikuttaa. Nimensä mukaan työpaja kannustaa oma-aloitteisuuteen, aktiivisuuteen ja vaikuttamiseen, jotta muutos saataisiin aikaan.
Työpajassa käytetyt menetelmät on kehitetty Guatemalassa lasten ja nuorten oikeuksia ajavassa PAMI-järjestössä, ja ne perustuvat Brasiliassa syntyneeseen kriittiseen pedagogiikkaan. Vaikuta! -prosessi on esitelty Taksvärkki ry:n julkaisemassa Vaikuta! -menetelmäoppaassa, joka on luettavissa osoitteessa
Käytännönläheisessä työpajassa pureudutaan Latinalaista Amerikkaa koskeviin mielikuviin, stereotypioihin ja ennakkoluuloihin Suomessa ja etsitään tapoja purkaa niitä. Tarkoituksena on ideoida erilaisia luovia tapoja vaikuttaa ja viedä omaa viestiä eteenpäin. Ilmoittautumiset 22.11. mennessä leena.honkasalo@taksvarkki.fi tai 09 5845 5504

Tervetuloa tuulettamaan ajatuksia Latinalaisesta Amerikasta!

14.1515.00
Paneelikeskustelu: Koodaa oma pääomasi eli pääkoppasi!  Osaamista & kulttuurien tuntemusta yliopisto-opinnoista, Macondolaiset

Opiskelu on yksi elämäsi tärkeimmistä satsauksista, joten tule kuulemaan sisäpiirin tietoa yliopisto-opinnoista.
Millaista on yliopisto-opiskelu? Miksi kannattaa opiskella kulttuurien tuntemusta ja Latinalaisen Amerikan tutkimusta? Mitä siellä ainejärjestössä puuhataan? Eri vaiheissa olevat sekä suomalaiset että ulkomaalaiset pää- ja sivuaineopiskelijat ja alumnit kertovat omista ainevalinnoistaan, opintojen arjesta, vaihtokokemuksista ym. muista opintojen kohokohdista. Tule juttelemaan ja kyselemään kun mietit millaista sosiaalista, kulttuurista, tiedollista ja taidollista pääomaa haluat kartuttaa itsellesi.

16.1517.00
Liikkeen kautta kulttuuriin: tule tanssimaan!

Anna Alafuzoff ja macondolaiset
Ohjaajamme muistuttavat miten ne salsan askeleet oikein menivätkään ja miten antaudutaan reggaetonin rytmeihin.