Ryhmämentorointiohjelman mentorihaku on käynnistynyt!

Kauden 2021–2022 ryhmämentorointiohjelma pyörähtää käyntiin jälleen marraskuussa, ja haemme nyt mukaan mentoreita opiskelijaryhmille. Kyseessä on jo ohjelman 11. kausi ja mentoreiden ilmoittautumisaika on auki 14. syyskuuta saakka.

Helsingin yliopiston opiskelijat kaipaavat opintojensa tueksi esimerkkejä oman alansa alumneista. Sinulla on nyt hyvä mahdollisuus auttaa opiskelijoita kohti valmistumista ja työelämää!

Mikä ryhmämentorointiohjelma?

Ryhmämentorointi tarkoittaa oman osaamisen ja elämänkokemuksen jakamista pienryhmälle, joka koostuu eri opintovaiheissa olevista opiskelijoista. Ryhmään valitaan 2–4 opiskelijaa, ja suurin osa ryhmistä on poikkitieteellisiä. Monet mentoreistamme ovat osallistuneet ohjelmaan useammin kuin kerran pidettyään kokemusta antoisana.

Ryhmämentorointiohjelman kausi 2021–2022 starttaa 24.11.2021 mentoreiden ja aktoreiden yhteisellä kick-off -tilaisuudella. Tätä ennen ohjelmaan valituille aktoreille ja mentoreille järjestetään myös kyselytunnit Zoomissa 16.11. Yhteistä päätöstilaisuutta vietetään toukokuussa 2022. Tilaisuuksien välillä ryhmät tapaavat itsenäisesti noin kerran kuussa.

Tänä vuonna ohjelma käynnistyy etänä – hae mukaan!

Koko ohjelma käynnistyy tänä vuonna etänä. Yhteisiin etätapahtumiin voit osallistua Zoom-palvelun kautta (tietokoneella, puhelimella tai tabletille). Ilmoittautuessasi voit myös valita, haluatko osallistua mentorointitapaamisiin ryhmäsi kanssa kokonaan etänä vai myös kasvokkain.

Jos haluat mukaan, ilmoittaudu mentoriksi tällä lomakkeella Lyytissä!

Viimeinen hakupäivä on 14.9. Mentorit valitaan ohjelmaan ja kaikkiin hakijoihin otetaan yhteyttä syyskuun lopussa.

Katso tarkempia tietoja sivulta Mukaan ohjelmaan.