Ansök om att bli mentor 2021–2022!

Gruppmentorskapprogram för perioden 2021–2022 startar igen i november och vi letar nu efter mentorer för studentgrupper.

Programmet hålls för elfte gången! Du har nu ett fantastiskt tillfälle att hjälpa studenter mot examen och arbetsliv.

Det behövs mentorer som kan leda gruppen på svenska – anmäl ditt intresse att bli mentor så snart som möjligt med Lyyti!

ANSÖK TILL GRUPPMENTORSKAPSPROGRAMMET 2021–2022

Ett nytt mentorskapsprogram för perioden 2021–2022 börjar med ett inledande evenemang 24.11.2021. Programmet börjar på distans via Zoom. För att delta behöver du en dator, smartphone eller surfplatta. Mentorskapsgrupper kan också träffa mot ansikte om det är möjligt.  Mentorskapsgrupperna träffas ungefär en gång per månad. Mentorskapet avslutas med ett gemensamt tillfälle i maj 2022.

ANSÖK TILL GRUPPMENTORSKAPSPROGRAM HÄR!

På blanketten kan du berätta om du vill att din egen mentorgrupp också ska träffas endast på distans eller om det är möjligt att gruppen träffas mot ansikte.

Vänligen fyll i och skicka in ditt ansökningsformulär senast den 14 september.

Vi kommer att meddela dig resultatet av ansökningsprocessen i slutet av september.

Mera information: https://blogs.helsinki.fi/mentorointi/ansok/?lang=sv eller  Marja Peltomäki: marja.peltomaki(at)helsinki.fi.