Tutkijan ja lapsen orientaatioilla sama pohja!

Reunamon ja Piperen vastajulkaistussa artikkelissa “Education for Sustainable Development Research from the Researchers’ Point of View” sovelletaan tutkijoille lasten orientaatioiden pohjana olevaa mallia. Samat orientaatiot löytyvät niin lapsilta kuin tutkijoiltakin! Tutkijat yhdeksästätoista maasta arvioivat omaa suhdettaan tutkimaansa ympäristöön. Tapa suhtautua tutkittavaan ympäristöon heijastui niin tutkijoiden tärkeinä pitämissä asioissa kuin tavassa tehdä tutkimustakin. Orientaatioiden laaja sovellettavuus päiväkotilapsista tieteellisen tutkimuksen tekijöihin saa päänahan kihelmöimään. Artikkeli on julkaistu  lehdessä Journal of Education for Sustainable Development. Lehden kotisivut ovat osoitteessa http://jsd.sagepub.com/. Artikkeli löytyy esimerkiksi hakusanalla Reunamo.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *