Essi Salmisen gradu Älä tule häiritsemään! Tutkimus lasten erilaisista orientaatioista
häirintätilanteissaon vihdoin ladattavissa Helsingin yliopiston Ethesis tietokannassa. Lasten suhtautuminen häiritsemiseen muuttuu iän myötä enemmän osallistuvaksi. Toisaalta erilaisia orientaatioita häirintätilanteisiin löytyi joka ikäryhmässä, jolloin samanikäisilläkin lapsilla on erilaisia tapoja suhtautua häiritsemiseen, mikä taas tuottaa erilaisia seurauksia ja opittavaa ainesta häiritsemistilanteen edetessä. Salmisen tulkinnan mukaan huomiota pitäisi kiinnittää etenkin vetäytyvästi ja epäselvästi orientoituneisiin lapsiin. Gradu liittyy läheisesti lasten kokemuksiin kiusaamistilanteisiin ja antaa harvinaisen ja ajatuksia herättävän kuvan kiusaamisesta kiusatun lapsen näkökulmasta.
Hei
gradu linkittyy johonkin toiseen työhön ja ei aukea
Hyvä kun huomasit. No nyt löytyy Essin gradu 🙂