Pedaforum Kumpulan kampuksella 5.-6.6.2019

Vuoden 2019 Pedaforum-päivät järjestetään Helsingin yliopiston Kumpulan kampuksella 5.-6.6.2019.  Päivien tavoitteena on jakaa tietoa korkeakoulupedagogisesta tutkimuksesta ja hyvistä käytännöistä laadukkaan oppimisen ja opetuksen toteuttamiseksi. Päivät tarjoavat sekä tieteenalakohtaisia että tieteiden välisiä kohtaamisia ja edistävät osallistujien verkostoitumista. Tervetuloa!

Oppimisen tila – Quo vadis universitas?

Päivien teema herättelee pohtimaan muun muassa seuraavia kysymyksiä:

– Millaisen oppimismaiseman luomme itseemme ja ulospäin?
– Minkälaisilla yhteisöllisillä ratkaisuilla edistämme oppimista?
– Millaisia oppimisen ja opetuksen erityispiirteitä liittyy oman tieteenalasi oppimiseen?
– Mitä ja miten voisimme oppia toisten tieteenalojen pedagogisista käytännöistä?
– Miten houkuttelemme parhaat opisk
elijat korkeakouluihimme,
kun avoimena on koko oppimisen maailma?
– Mikä on korkeakoulutuksen rooli ja merkitys totuudenjälkeisessä ajassa?

Paikalle toivotaan runsain joukoin opetuksen, ohjauksen, opinto-
hallinnon ja – palveluiden asiantuntijoita sekä opiskelijoita ja muita korkeakouluopetuksesta kiinnostuneita. Seminaari on kolmikielinen (suomi, ruotsi, englanti) ja keskusteluissa suositaan toimivaa monikielisyyttä.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen: https://www.helsinki.fi/fi/konferenssit/pedaforum-2019