Syksyn tapahtumia fukseille ja muillekin

Huom! Ajankohdat saattavat muuttua! Facebookin fuksiryhmä pitää parhaiten ajan tasalla tapahtumista.

ma 22.8. klo 18:00 Talous- ja sosiaalihistorian fuksitapaaminen (Kuppala)

Tule tapaamaan uusia opiskelutovereitasi! Yhteislähtö tutoreiden johdolla Rautatientorilta Aleksis Kiven patsaan luota klo 17:45. Myöhemminkin saa toki saapua. Loppuillasta paikalla myös vanhempia opiskelijoita.

la 27.8. Kannu Games (Suomenlinna)

Valtsikan yhteinen tapahtuma, jossa pääset tutustumaan rennon pelailun ja muun oleilun merkeissä uusiin ja vanhoihin opiskelijoihin yli oppiainerajojen. Tarkempi aika ilmoitetaan myöhemmin.

ti 30.8. klo 14:00 Uusien opiskelijoiden vastaanottotilaisuus ja osastosokkelo (Yhteiskuntahistorian osastolla, Snellmaninkatu 14 A)

Yhteiskuntahistorian osaston esittely uusille opiskelijoille järjestetään tiistaina 30.8. klo 14.00 tiedekunnan kokoushuoneessa. Tule tutustumaan osastomme henkilökuntaan. Tarjolla kahvia ja pullaa!

ke 31.8. klo 18:00 Yhteiskuntahistorian fuksitapaaminen (Kuppala)

Huom! Aika saattaa muuttua!

Täällä tapaat myös poliittisen historian tuoreet opiskelijat, joiden kanssa tulet olemaan paljon tekemisissä aina yhteisistä perusopinnoista alkaen.

pe 2.9. klo 12-14 TVT-perehdytys (Unioninkatu 35, ATK-luokka)

TVT-perehdyksessä tarjotaan tietoa yliopiston tieto- ja viestintätekniikan perustoiminnoista.

pe 2.9. klo 15:00 Pihapelipäivä

Dataamisen jälkeen on hyvä siirtyä ulos keveiden liikunnallisten harrasteiden pariin – tai huonon sään sattuessa pysyä sisällä lautapelien parissa.

la 3.9. Fuksisauna (Sivistyssauna, Leppäsuonkatu 11)

Yhteiskuntahistorian fuksien yhteinen saunailta. Saunominen suotavaa, muttei pakollista!

ma 5.9. Yliopiston avajaiset ja Kannunkaatajaiset (Porthania, Päärakennus, Valtsikan joutomaa ym.)

Luvassa yliopiston toiminnan esittelyä, uusien opiskelijoiden vastaanottoa ja yleistä juhlahumua. Helsingin yliopiston eri järjestöt, kerhot, klikit, salaseurat, satraappikunnat ja muut enemmän ja vähemmän viralliset kokoomat esittäytyvät. Tarkemmat ajat ja paikat myöhemmin.

ti 6.9. klo 15:45 Historiasuunnistus

Polholaiset ovat tässä vaiheessa opintojasi sinulle jo todennäköisesti kanssatasolaistesi tavoin hyvin rakkaita, mutta jos olet niitä ihmisiä, joille mikään ei riitä, historiasuunnistus on erinomainen tilaisuus tutustua myös humanistisen tiedekunnan historia-aineiden uusiin opiskelijoihin (naapurin puolella opiskellaan pääaineena yleinen historia -nimistä oppiainetta kahdellakin eri kielellä sekä kaupan päälle taidehistoriaa).

to 8.9. Kannun fuksisuunnistus

Jos et vielä tiistaina eksynyt tarpeeksi, nyt on mahdollisuus korjata tilanne koko tiedekunnan voimin.

ke 14.9. Kannun fuksiristeily

Kaikki laivaan! Myös Tallinnan aluevesillä on mahdollista olla opiskelematta.

la 17.9. – su 18.9. Fuksimökki

Yhiksen virallinen aikamatka yksinkertaisempiin aikoihin.

to 22.9. Yhiksen fuksiaiset

Fuksisyksyn kohokohta ja rituaalinen siirtyminen kummallisesta juhlanhumuisesta liminaalitilasta kohti juhlanhumuista normaalitilaa.

ke 28.9. Fuksien ilta (Pohjanhovi)

Jos tajunnan ja piirien laajentaminen polhon, historia-aineiden ja valtiotieteilijöiden suuntaan ei riittänyt, fuksien illassa on mahdollista tutustua koko yliopiston fuksikaartiin.

pe 30.9. Fuksisitsit I

Akateemisten pöytäjuhlien perusteet haltuun. Ruokaa, juomaa ja laulua luvassa.

la 1.10. Fuksisitsit II

Perinteisesti suosittu tapahtuma järjestetään kahtena iltana peräkkäin, jotta kaikki halukkaat mahtuvat mukaan.

Comments are closed.