Terveisiä Loimulta!

Moikka Vasaralaiset! Kevät ja viimeisen periodin kujeet alkavat painaa jo päälle vaikka Integraalipolkukaan ei ole vielä sula. Onneksi niiden mukana tulee myös vappu ja muut kevään juhlat, joissa voi laskea stressitasoa. Toivottavasti nähdään tapahtumissa vielä viimeisenkin periodin aikana.

Kevätterveisin, Sanni Raskala, Kumpulan kampuspromoottori

Mitä Loimulle kuuluu?

Meillä on Loimussa ollut tapana kirjoitella teille vuosittain hieman vaihtelevilla teemoilla. Tänä vuonna koimme aiheelliseksi päivittää teille oman liittonne ajankohtaiset kuulumiset. Tiivistäen Loimulle kuuluu oikein hyvää.

Olet ehkä huomannutkin, että Loimu on päivittänyt visuaalisen ilmeensä. Me olemme olleet uudesta ilmeestä hyvin innoissamme ja pikkuhiljaa se tulee näkymään myös enemmän ja enemmän kampuksellanne. Uusi ilme näkyy myös jäsenviestinnässämme, esimerkiksi jäsenkirjeellä. Toivottavasti uusi ilme puhuttelee myös sinua! Samalla olemme päivittäneet hieman jäsenyyksiämme. 1.1.2024 alkaen jäsenyytemme ovat entistä selkeämmin tunnistettavissa. Loimun jäsenyydet ovat nykyisin: Fuksi, Opiskelija, OpiskelijaPlus ja Täysjäsen.

Voimme iloksemme myös todeta, että liittomme jatkaa kasvu-uralla. Sekä Loimun opiskelijajäsenten, että Täysjäsenten määrän kehitys on noususuuntaista. Loimulaisia on nyt jo yli 17 000, joista opiskelijajäseniä on yli 5000. Se kertoo meille siitä, että alojemme korkeakouluopiskelijat, sekä korkeasti koulutetut ammattilaiset kokevat tarvetta liittomme palveluille. Työelämä ei siis ole valmis ja epäkohtia, sekä avuntarpeen paikkoja esiintyy edelleen. Loimu osallistui jäsenistömme toiveiden mukaisesti myös Akavan alkuvuoden 2024 poliittiseen mielenilmaisuun, jossa vastustettiin maan hallituksen työelämäheikennyksiä.

Jatkamme työtämme valoisamman tulevaisuuden eteen niin yksilötasolla auttaen jäseniämme, kuin valtakunnallisella tasolla vaikuttaen loimulaisten alojen työskentelyolosuhteisiin.

Kiitos, että olet jäsenemme, liitto on jäsentensä summa. Etkö ole vielä jäsen? Tutustu Loimun opiskelijajäsenyyksiin helposti osoitteessa loimu.fi/opiskelijajasenyys ja valitse itsellesi sopiva jäsenyys. Jäsenyyksistämme saat helposti lisätietoa myös oman kampuksesi Loimun kampuspromoottorilta.

Entäpä mitä sinulle kuuluu? Kaipaatko apua vaikkapa työnhakuun? Tule joku kerta piipahtamaan pisteellämme ja katsotaan miten voimme auttaa sinua. Jos ei muuta, niin tule hakemaan itsellesi uusi Loimu-tiskirätti!

Henri Forssten

Kirjoittaja työskentelee Loimun jäsenkasvun parissa.