Singaporen havainnointikoulutus

ipp

Singaporen havainnointikoulutus kesti kaksi päivää. Yli 40 observoijaa osallistui koulutukseen. Koulutuksen tarkoituksena oli yhdistää havainnoinnin näkökulmat yhdeksi kaikissa maissa sovellettavaksi näkemykseksi. Tehtävä on erittäin haastava. Singaporessa data kerätään lastentarhoista, joissa lapset ovat 5-vuotiaita. Havainnointi suoritetaan helmi-toukokuussa 2015. Havainnoinnin jälkeen myös Singaporelaiset havainnoijat ja lastentarhat saavat palautetta toiminnastaan. Kiitos monimutkaisen projektin organisoinnista Christine Soo Mee Lingille ja koko avuliaalle henkilöstölle PAP Community Foundationissa (http://www.pcf.org.sg/). Nyt observoijat harjoittelevat mittarin käyttöä ja keräävät kysymyksiä sen käyttöön liittyen. Tammikuussa 2015 käymme vielä läpi havainnoinnin pääasiat ja kysymykset juuri ennen varsinaisen havainnoinnin alkamista varmistaaksemme samankaltaisen pätevän observoinnin kaikissa neljässä maassa.