Selkokielen työpaja Kielitieteen päivillä Turussa perjantaina 13.5.2022

Pajan järjestävät Pia Karasjärvi ja Silja Vuorikuru. Ilmoittautuminen Kielitieteen päiville viimeistään 25.4.2022 tässä

Osa I

8.30. Carina Frondén (Helsingin yliopisto): Lättlästa myndighetstexter under lupp: en ögonrörelsestudie

9.00. Satu Siltaloppi (Tampereen yliopisto): Suomenruotsalaisten selkoviittomakieli

9.30. Pia Karasjärvi: Selkokielen käsiteanalyysi

Osa II

11.30. Soilimaria Korhonen (Savonia amk): Sosiaali- ja terveysalan asiakkaat selkokielen kohderyhmänä

12.00. Idastiina Valtasalmi (Tampereen yliopisto): Ihminen-sanan merkitykset ja käyttö perustason selkokielessä

12.30. Miina Kakko (Jyväskylän yliopisto): Gradu: Aikuisten S2-oppijoiden kokemuksia selkokielisen kaunokirjallisuuden lukemisesta

Osa III

14.30. Hanna Männikkölahti, selkomukauttaja ja suomen kielen opettaja: Lukukipinän sytyttäjät – Kuinka saada suomenoppijat tarttumaan selkokirjoihin”.

14.50. Mirjam Kempas: Evantian palvelut

15.10. Silja Vuorikuru (Helsingin yliopisto ja Luetaan yhdessä -verkosto):
Alkuvaiheen kielenopetusta kuunnellen ja toistaen: Toisto-metodi ja Toistetaan yhdessä -hanke

15.30. Loppukeskustelu