Selkokieltä koskevia artikkeleita

Mervi Kastari: S2-lukija tulkitsijana selkomukautetun kaunokirjallisuuden lukupiirissä. AFinLA-e

Mervi Kastari: Miten ja miksi käyttää selkokirjallisuutta S2-opetuksessa? Yleistajuinen artikkeli Tampereen suedun S2-opettajat ry:lle.

Eliisa Uotila: Selko Suomessa – selkokielen kehitys ja ja sovelluksia. Puhe & Kieli 4/2019.

Sonja Dahlgren: Selkokieltä S2-oppijalle – kaikille selviä hallinnollisia tekstejä. Puhe & Kieli 4/2019.

Mervi Kastari: Aikuisten S2-oppijoiden kielenoppimisen kokemuksia selkomukautetun kaunokirjallisuuden parissa. Puhe & Kieli 4/2019.

Leealaura Leskelä: Helppoa vai vaativampaa selkokieltä – selkokielen mittaaminen ja vaikeustasot. Puhe & Kieli 4/2019.