21. luukku – Lux Humanan joulukalenteri

Hanya Yanagihara: Pieni elämä

Jude, Mark, Willem ja JB ovat neljä ystävystä, joilla on erilaiset lähtökohdat elämään ja erilaiset unelmat. Tarina seuraa heitä kaikkia, mutta suurimmat kysymykset pyörivät Juden ympärillä. Mitä on ystävyys? Milloin loppuu inhimillinen sietokyky? Joutuuko muistojensa taakkaa kantamaan koko elämänsä? Pieni elämä särkee sydämen, pakahduttaa, jättää sanattomaksi ja saa tuntemaan syvää kiitollisuutta. Teoksena se ei ole pientä nähnytkään.
Pieni elämä on sekä kooltaan että tarinaltaan suuri teos.

Lux Humana on lääketieteen opiskelijoille ja terveydenhuollon ammattilaisille suunnattu humanistinen kirjakokoelma Meilahden kampuskirjasto Terkossa. Yli 4000 kokoelmaan tarkoin valittua teosta odottaa sinua, joka haluat avartaa näkemystäsi ihmiselon eri puolista.